|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۹۹

مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر با انتشار یک نوار صوتی متعلق به "امینه العبدولی" زندانی زن اماراتی در زندان بدنام "الوثبه" از شکنجه فیزیکی و روحی او پرده برداشت.

به گزارش امیدنیوز به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشرکه یک نهاد غیر دولتی و مقر آن در ژنو است، با انتشار یک نوار صوتی از "امینه العبدولی" زندانی زن اماراتی در زندان بدنام "الوثبه" از شکنجه فیزیکی و روحی او پرده برداشت و اعلام کرد او تهدید شده است در صورت ادامه اعتصاب غذا مسموم خواهد شد.

در این نوار العبدولی که یک زندانی 34 ساله است، با اشاره به شکنجه در زندان الوثبه گفته است این شکنجه ها سبب معیوب شدن چشم چپ و نیز آسیب دیدن دندانهایش شده است و پس از درخواست های زیاد امکان مراجعه به پزشک برایش فراهم شد، اما او با معاینه چشمش وضعیت را خوب و بدون مشکل اعلام کرد.

وی همچنین فاش کرد، پزشک زندان او ر ا تهدید کرده است در صورت ادامه اعتصاب غذا، او را مسموم خواهد کرد و علاوه بر این برای شکنجه روحی به او گفته می شود فرزندانش هیچ سرپرستی ندارند.

بر این اساس مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر مسئولان امارات را به آزادی فوری العبدولی و تحقیق در مورد شکنجه و بدرفتاری با او فراخوانده است.

العبدولی به همراه یک برادر و یک خواهرش در سال 2015 بازداشت و راهی زندان شدند و سپس ولید العبدولی برادر بزرگتر او نیز مدتی بعد به دلیل اعتراض به دستگیری سه عضو خانواده اش بازداشت و روانه زندان شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار