|
|
کدخبر: ۱۰۰۳

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه نامیبیا درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: جبهه سوآپو(سازمان مارکسیستی جنوب غرب آفریقا) که در نامیبیا مورد حمایت ایران بود یکی از عوامل موثر در استقلال این کشور ایران به شمار می‌آید.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، وی با اشاره به دفتر این جبهه پیش از استقلال کشور نامیبیا در ایران گفت: نامیبیا در سال ۱۹۹۰ به استقلال رسید و ما در این کشور سفارتخانه دایر کردیم، اما به دلایلی که گفته می شود اقتصادی بوده سفارت ما تعطیل شد.

وزیر خارجه کشورمان به بازگشایی سفارت ایران پس از ۱۵ سال در نامیبیا اشاره کرد و گفت: نامیبیا کشور مهمی در آفریقاست. این کشور چهارمین صادرکننده منابع معدنی در آفریقا بوده و ما نیز در برخی معادن نامیبیا سرمایه گذاری داشته‌ایم که بخشی از آن مربوط به انقلاب است و ارتباطات ما صنعتی و اقتصادی همچنین انقلابی فرهنگی است.

وی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی و حضور سفیر در این کشور، زمان فترت ۱۶ ساله جبران شود.

وزیر خارجه کشورمان روابط ایران و نایمبیا در عرصه‌های متخلف را قابل گسترش خواند و یادآور شد: ایران تجارب فراوانی در عرصه‌های مختلف به خصوص امور زیربنایی دارد.

صالحی قرن ۲۱ را قرن آفریقا دانست و گفت: بالاترین نرخ رشد در دنیا برای این قاره است و کشوری نداریم که کمتر از ۴ درصد رشد داشته باشد.

وی فرصت‌های فراوانی را پیش روی ایران دانست که بتواند از امکانات و شرایط این کشور حسن استفاده را از جهت منافع خود و در راستای منافع این کشور ببرد.

وی ادامه داد: غربی‌ها وقتی ظاهرا به عنوان کمک وارد می‌شوند شروط زیادی می‌گذارند اما ایران تنها به منفعت خود فکر نکرده و از باب اصولی که دارد وارد می‌شود که البته به سود منافع دو کشور است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار