|
|
کدخبر: ۱۰۲۴۰۵

وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با بیان اینکه امروز روز مهمی برای مسئله هسته‌ای ایران است، گفت منتظر دریافت گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای تعهدات ایران است.

به گزارشامیدبه نقل از نامه نیوز، «ویلیامهیگ» وزیر خارجه انگلیس امروز را روزی مهم برای مسئله هسته‌ای ایران دانسته و گفت در انتظار دریافت گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «روز مهمی برای موضوع هسته‌ای ایران است. منتظریم تا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بشنویم که ایران تعهدات خود در توافق را اجرا کرده است.»

ایران و ۱ + ۵ امروز رسما توافقژنورا اجرایی می‌کنند. در حال حاضر روند توقف تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد در حال متوقف شدن است. شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا هم امروز برای تصویب لغو تحریم‌های ایران بر اساس توافق ژنو تشکیل جلسه می‌دهد. قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را در مورد روند اجرای تعهدات از جانب ایران به این شورا ارائه کند.
به گفته سخنگوی مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به محض اینکه این شورا تائیدیه آژانس را دریافت کند، قوانین لازم برای لغو محدودیت‌های تجاری ایران بر اساس توافق ژنو تصویب می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار