|
|
کدخبر: ۱۴۷۱۰۳

روحانی در دیدار وزیر امور خارجه بلاروس:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس همواره دوستانه، صمیمانه و از استحکام ویژه ای برخوردار بوده است، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های ۲ کشور در راستای توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری عصر امروز(دوشنبه) در دیدارِ وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به آمادگی دولت ایران برای ارتقاء سطح روابط با بلاروس در همه حوزه ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به بلاروس و همکاری در راستای اتمام پروژه های ناتمام آمادگی دارد.

رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: در حوزه مسائل علمی و دانشگاهی نیز همکاری های دو کشور در مسیر خوبی قرار دارد و ما آماده هستیم تا در این بخش نیز روابط خود را با بلاروس گسترش دهیم.

رییس جمهوری با اشاره به موضوع هسته ای کشورمان خاطرنشان کرد: ما بر حقوق مردم خود برای به دستیابی به فناوری هسته ای صلح آمیز پافشاری خواهیم کرد و در زمینه معاهدات بین المللی هیچگونه تبعیضی را نمی پذیریم.

روابط ایران و بلاروس تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد

وزیر امور خارجه بلاروس ضمن تقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای بلاروس کشوری دوست بوده و ما علاقمند به توسعه و تعمیق روابط با ایران هستیم.

ولادیمیر ماکی افزود: روابط ایران و بلاروس تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد و ایران به عنوان دوستی مطمئن برای رییس جمهوری، دولت و ملت بلاروس محسوب می شود.

وزیر امور خارجه بلاروس برنامه ریزی برای توسعه پروژه هایی جدید و مشترک در راستای تعمیق و گسترش مناسبات میان ایران و بلاروس را از جمله اهداف سفر خود به ایران بیان کرد و گفت: در جریان این سفر توافق کردیم تا در آینده نمایندگان بخش های خصوصی دو کشور در رابطه با توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی و رفع مشکلات در مسیر اجرایی شدن برخی پروژه ها با یکدیگر رایزنی نمایند تا تشکیل کمیسیون مشترک همکاری ها میان دو کشور زمینه ساز دیدار رؤسای جمهوری شود.

وی با بیان اینکه جمهوری بلاروس با دقت نظر، مساعی و تلاش ایران برای تفاهم در موضوع هسته ای را رصد می کند، تصریح کرد: ما همواره از ایران حمایت کرده ایم و معتقدیم داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای، حق ایران است و تمام موضوعات مطرح شده در این خصوص بی اساس بوده تا نگذارند ایران به بازیگری تاثیر گذار در عرصه بین المللی تبدیل شده و از فناوری های نوآورانه استفاده کند.

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین در این دیدار نظرات کشورش در خصوص تحولات اوکراین و مسائل منطقه ای و بین المللی آن را تشریح کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار