|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۳۶

سفیر ایران در بیروت:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از خواسته های مردمی و تعیین سرنوشت سیاسی در همه کشورها توسط مردم همان کشور از طریق انتخابات آزاد و سالم را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکلاس کیبون سفیر سوئد در سوریه و لبنان روز دوشنبه با غضفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در محل سفارت کشورمان دیدار و پیرامون تحولات سوریه، لبنان و منطقه گفتگو کرد.

کیبون با تأکید نسبت به ضرورت تمرکز بر یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه، حمایت از اقدامات انسان دوستانه برای کمک به آوارگان و و آسیب دیدگان از اقدامات مسلحانه در سوریه را مهم ارزیابی کرد.

سفیر سوئد اظهار امیدواری کرد ادامه مسیر سیاسی حل این بحران با ایفای نقش ازسوی همه طرف های تأثیرگذار در منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اشاره به اقدامات غیر انسانی و خشونت آمیز گروه های تکفیری در منطقه، توقف حمایت های مالی و تسلیحاتی خارجی از گروه های مسلح تروریستی در سوریه را اولین گام برای دستیابی به راه حل واقعی سیاسی برای بحران در آن کشور برشمرد.

رکن آبادی در این ملاقات، موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از خواسته های مردمی و تعیین سرنوشت سیاسی در همه کشورها توسط مردم همان کشور از طریق انتخابات آزاد و سالم را مورد تأکید قرار داد.

دو طرف در این دیدار همچنین نسبت به ارتقای ثبات، امنیت و توافق ملی در لبنان ابراز امیدواری نمودند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار