|
|
کدخبر: ۱۵۹۰۴۲

تخت روانچی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه گفت: گزارش حقوق بشری انگلیس علیه ایران یک سویه و مغرضانه است و از دید ما کاملا مردود و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که قطعنامه اتحادیه اروپا و اقدام اخیر انگلیس چه نقشی در مذاکرات آینده ایران با گروه ۱ + ۵ دارد؟ گفت: ما درباره گزارش حقوق بشر انگلیس موضع گیری و نظرمان را بیان کردیم. اینها گزارشات یک سویه و مغرضانه است و از دید ما کاملا مردود و سیاسی است.

وی ادامه داد: ولی مذاکرات در حال پیمودن مسیر خود است.

تخت روانچی درباره اینکه آیا ایران سفیر جدیدی را برای سازمان ملل متحد معرفی خواهد کرد یا نه، اظهار داشت: ما از طریق سیستم سازمان ملل متحد در حال پیگیری هستیم، نامه ای را به دبیر کل نوشتیم و از وی خواستیم نظر حقوقی خود را بیان کند. همچنین از کمیته روابط با کشور میزبان خواسته ایم که تشکیل جلسه دهد تا از طریق سازمان ملل مشکلمان را حل کنیم، هنوز این جلسه تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که کاردار غیردائم ایران چه زمانی به انگلیس سفر می کند، گفت: مراحل روابط با انگلیس فعلا قدم به قدم در حال جلورفتن است و کاردار غیر موقتمان هفته آینده به انگلیس می رود.

وی درباره اینکه آیا کاردار غیردائم انگلیس در ایران است، اظهار داشت: نه ایشان فعلا در ایران نیست.

خبرنگاری از تخت روانچی سوال کرد حاشیه هایی که برای محمدجواد ظریف در مجلس درست شده را چگونه ارزیابی می کنید که وی پاسخ داد: شما جواب مقام معظم رهبری را شنیدید که گفتند مذاکرات باید ادامه پیدا کند و ما بر همان اساس مذاکرات را ادامه می دهیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه ۱ + ۵ در پاسخ به این سوال که اتهامات برخی نمایندگان به ظریف را چگونه ارزیابی می کنید و چه پاسخی به این اتهامات دارید، تاکید کرد: نظرات نمایندگان محترم است ما در یک جامعه مردمسالار هستیم و هر فردی می تواند نظر خود را بیان کند وی نیز نظر خود را بیان کرده و باز تاکید می کنم بر اساس نظر مقام معظم رهبری مذاکرات ادامه پیدا می کند.

وی درباره دارایی های بلوکه شده ایران نیز خاطر نشان کرد: دیروز ۴ قسط آزاد شده و درباره قسط پنجم باید پیگیری کنم فعلا اطلاعی ندارم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار