|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۷۳

امانی در نشست شورای مرکزی حزب موتلفه:

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا از یک سو می گوید ۵/۴ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده ایم اما از سوی دیگر بنیاد چند میلیارد دلاری علوی از اموال ایران را در آمریکا مصادره می کند.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری فارس، محمد علی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست شورای مرکزی این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: دولت آمریکا بر اساس توافق ژنو قرار بود ۵/۴ میلیارد دلار به ایران بدهد ظاهراً این وجوه به حساب کارگزاریهای بانک مرکزی در خارج واریز شده اما به دلیل تحریم های بانکی ما هنوز حق برداشت نداریم حتی قرار بود تحریمهای پتروشیمی نیز برداشته شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

امانی افزود: دولت به تمام تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده است اما غرب همچنان در اجرای توافقات بهانه جویی می کند و حتی می گوید اگر تحریم های هسته ای برداشته شود تحریم های حقوق بشری سر جای خود هست.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به مصادره ساختمان بنیاد علوی در آمریکا اظهار داشت: آمریکا از یک سو می گوید ۵/۴ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده ایم اما از سوی دیگر ساختمان چند میلیارد دلاری از اموال ایران را در آمریکا مصادره می کند.

وی افزود: از طرفی بر خلاف همه مقررات حقوقی و بین المللی آمریکا اجازه نمی دهد سفیر جدید ایران در سازمان ملل به نیویورک برای انجام مأموریت خود برود و اوباما بی شرمانه مصوبه خلاف قانون سنا و کنگره را مبنی بر منع ورود سفیر ایران را تأیید می کند.

دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: سیاست لبخند در برابر تجاوزات غرب به حقوق ملت باید خاتمه یابد چراکه نرمش در برابر شرارتهای غرب با عزت ملت ایران سازگار نیست.

امانی با اشاره به آخرین گفتگوی هسته ای در وین تصریح کرد: با توجه به مطالبات غیرقانونی غرب در پرونده هسته ای ظاهراً پیشرفتی در نوع توافقات دیده نمی شود؛ آن سوی میز مذاکره مدام انتظاراتی را مطرح می کنند که با اقتدار و منافع ملی ما سازگار نیست. با توجه به اینکه خطوط قرمز اعلام شده از سوی رهبری مشخص است، دولت باید از عزم ملی برای مقابله با این زیاده خواهی ها استفاده کند. آمریکا و اروپا مدام برای اجرای توافقات، سنگ اندازی می کنند، پاسخ این سنگ اندازیها را دولت باید قاطعانه بدهد اکنون در سالروز شکست نظامی آمریکا در حمله به طبس هستیم ما اطمینان داریم امدادهای غیبی ملت ما را در غلبه بر استکبار جهانی یاری می رساند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به تحرکات جدید غرب درحمایت از فتنه گفت: سران فتنه آن را بصورت آتش زیر خاکستر حفظ کرده اند لذا غرب هنوز امیدوار است فتنه را در اندازه ای جدید باز تولید کند. آنها از قربانیان جنگ نرم به عنوان نعش در تئاتر فتنه استفاده می کنند. برخی در داخل می خواهند همچنان تماشاچی این تئاتر مضحک باشند. «گاهی برخی تحرکات در دانشگاهها دیده می شود که حکایت از نوعی سربازگیری و آماده سازی پیاده نظام دشمن در فتنه را می دهد. دولت به عنوان حافظ امنیت ملی باید متوجه این رویکرد نیرنگ آمیز باشد.»

امانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تأسیس نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک فرصت خوب بدست آمده است تا شورای عالی انقلاب فرهنگی به باز تعریف وظایف و مسئولیتهای خود و بازخوانی عملکرد سه دهه گذشته نهادهای فرهنگی کشور بپردازند تا معلوم شود کجا بودیم، الان کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه گفت: قرار است امسال با عزم ملی و مدیریت جهادی مشکلات فرهنگی کشور را حل کنیم. آیا چنین عزمی در اعضای نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟ راهبردهای شورا برای تحقق سخنان مهم رهبری در دیدار با شورا چیست؟

وی افزود: اگر مردم در جریان مذاکرات حساس و تصمیم سازی های شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرند می توانند اعضای شورای را در این عزم یاری رسانند.

امانی همچنین در مورد سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بیان داشت: ما از رئیس جمهور به خاطر حضور در متن مشکلات مردم تشکر می کنیم اما یکی از مسایل مهم در این استان امنیت است؛ باید جیش العدل در رابطه با گروگانگیری و اقدام تروریستی مجازات می شد و مشخص است هنوز دست از شرارت برنداشته اند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی باید در سال ۹۳ ریشه های تروریسم را در این استان با مجازات گروههای تروریستی بخشکاند چراکه روی آوردن به گفتگو چیزی را حل نمی کند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به میلاد ام الائمه حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: زنان در جامعه پس از انقلاب اسلامی با تربیت زهرایی به قله های عفت و کرامت رسیدند؛ بزرگترین ویژگی حضرت زهرا(س) دفاع عالمانه از جایگاه ولایت بود. این مهم از ویژگی های بزرگ زنان انقلاب اسلامی است باید این رویکرد را قدر بدانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار