|
|
کدخبر: ۱۶۲۰۵۵

موسوی در گفت وگو با فارس خبر داد

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از کمیسیون امنیت ملی درخواست کردیم تا با بررسی قحطی سال های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی و ارایه مستندات به دادگاه لاهه از انگلیس شکایت کرده و پیگیر غرامت برای کشورمان باشد.

سیدسجاد موسوی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه موضوع جنایت های انگلیس به ملت ایران در سال های گذشته مطرح شد و از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستیم تا نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهند.

وی افزود: در سال های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی در حین جنگ جهانی اول دولت انگلیس به صورت عمدی در ایران قحطی ایجاد کرده است به طوریکه با غارت و به آتش کشیدن بازارها و جمع آوری گسترده غلات از ایرن سبب کشته شدن ۹ میلیون ایرانی شده است.

موسوی با بیان اینکه موضوع ایجاد قحطی در ایران از سوی کشور انگلیس در کتاب «قحطی بزرگ» نوشته محمدقلی مجد نیز آمده است، گفت: اتاق جنگ نرم که در دانشگاه باهنر کرمان تشکیل شده است با بررسی مراکز اسناد در تهران، اسناد و مدارکی را به دست آورده است که بر اساس این مستندات دولت انگلیس عامل اصلی کشته شدن ۹ میلیون ایرانی در قحطی آن دو سال است.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: از کمیسیون امنیت ملی درخواست داشتیم تا با بررسی این موضوعات و مطرح کردن مستندات به دادگاه لاهه شکایت کرده و پیگیر غرامت برای کشورمان باشد.

به گفته وی، اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز قول دادند تا این مسئله را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری کنند و ۳ نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز مسئول پیگیری این مسئله شدند.

موسوی گفت: دشمنان ما مسئله دروغ هلوکاست را مطرح می کنند ولی ما از چنین مسئله ای گذشته ایم.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تا زمان قطع روابط با دولت های جنایتکار که همچنان نیز به جنایت ها و تحریم های غیرقانونی خود ادامه می دهند، از پای نمی نشیند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار