|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۳۵

زارع فومنی در نشست خبری:

دبیرکل حزبی مردمی اصلاحات گفت: هیچ اعتدالی از دولت یازدهم ندیده ایم، اعتدال یعنی اینکه همه دارای حقوق برابر باشند اما ما در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم؛ همچنین دولت حق ندارد صدای منتقدان را خاموش کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات امروز دوشنبه در نشست خبری تشریح جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی این حزب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: حزب مردمی اصلاحات حزبی اصلاح طلب، میانه رو و اعتدال گرا است و در تمامی جهات پیرو خط امام(ره) و مقام معظم رهبری و نیز ملتزم به قانون اساسی که میثاق ملی ایرانیان است، همواره بوده است.

* مسئولان دولتی همکاری نکنند آن ها را به مردم معرفی می کنیم

وی افزود: مقام معظم رهبری سال جاری را به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند و قبلاً نیز سیاستهای کلان را به مسئولان درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند و ما باید تلاش کنیم فرمایشات رهبر انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

فومنی در رابطه با جشنواره اقتصاد مقاومتی که فراخوان آن منتشر شده است، یادآور شد: نخبگان جامعه، طرح ها و ایده های خود را به دبیرخانه جشنواره می فرستند و به برترین طرح ها جوایزی تعلق می گیرد. همچنین مسئولان اجرایی کشور نیز باید در این جشنواره شرکت کنند و در صورتیکه حضور فعالی نداشته باشند ما از آنها دلیل خواسته و به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد زیرا اقتصاد را نباید غربی نگاه کنیم بلکه باید به ایده های ملی و بومی توجه شود.

*اقتصاد مقاومتی با حصارکشیدن تفاوت دارد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه مقصود رهبری این است که بتوانیم به خودکفایی و رونق برسیم نه اینکه دور خود حصار ایجاد کنیم، تصریح کرد: متأسفانه احزاب در ایران فقط کار سیاسی می کنند در حالیکه باید در تمام مسائل ورود کرده و راهبرد عملیاتی داشته باشند و به همین دلیل برای اولین بار در ایران آمده ایم تا بگوییم حزب تنها در حوزه سیاست عمل نمی کند و کشور ما به فعالیتهای اجتماعی نیاز دارد.

* احزاب دولت ساخته دلیل عدم موفقیت امروز

وی با انتقاد از احزاب دولت ساخته و رانتی، مدعی شد: بعضی از احزاب از سوی دولت ساخته شده اند و برخی نیز با استفاده از قدرت و رانت در عرصه سیاست فعالیت می کنند و امروز مشاهده می کنیم الگوبرداری های ما از غرب است و هیچگونه نوآوری اقتصادی و سیاسی نداشته ایم.

فومنی تأکید کرد: امروز در دنیا به این نتیجه رسیده اند که بحران انرژی بسیار جدی است همچنین متأسفانه در بحثازدواج جوانان در حال پس رفت هستیم که این برای اقتصاد خطرناک است و نیاز به مطالعه و راهکارهای عملی دارد.

* حمایت از کار و سرمایه ایرانی محور اصلی جشنواره

وی در ادامه به محورهای جشنواره حزب متبوعش پرداخت و گفت: به دلایلی که گفته شد مبنای کار را براساس رونق اقتصادی، توان بالقوه و بالفعل، راهکاری برای برون رفت از تنگنای اقتصادی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی و تولید ثروت ملی قرار داده ایم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه سوء مدیریت باعثشده تا در بخش های گوناگون با مشکل مواجه باشیم بیان کرد: تمام دنیا تلاش می کند ایران را از دستیابی به حقوق مسلم خود محروم کند و نمی خواهند که ایران با استفاده از انرژی هسته ای یک محیط زیست سالم داشته باشد و سعی می کنند جوانان را با ابزارهای رسانه ای گمراه کنند پس باید طرحی نو ارائه کرد.

* دولت بجای سرکشی به حساب شخصی مردم به فساد برخی مسئولان رسیدگی کند

وی در ادامه این نشست خبری با انتقاد از رفتار دولت در سرکشی به حساب های شخصی و بانکی مردم، افزود: بهتر است بجای اینکه اینقدر به موضوع یارانه ها پرداخته شود، سراغی از حقوق های ۷-۸ میلیون تومانی برخی از مسئولین برویم، برخی از مسئولان اجرایی منازل چند هزار متری دارند و اگر به لیست حقوق های برخی افراد نگاه کنیم شاهد یک فساد علنی هستیم.

فومنی خاطرنشان کرد: باید دقت کرد که چگونه ثروت های هنگفت در اختیار عده ای اندک قرار گرفته است. دستان برخی افراد در فساد مالی آلوده است و دستگاه نظارتی لازم است به این موارد بیشتر بپردازد.

* هیچ اعتدالی از دولت یازدهم ندیدیم / روحانی اصلاح طلب نیست

وی در رابطه با دولت یازدهم به اظهار نظر پرداخت و با بیان اینکه ما دولت روحانی را سر کار آوردیم اما توجهی به ما نمی شود، گفت: معتقدم جریان اعتدال را تاکنون ندیده ایم، اعتدال یعنی اینکه همه دارای حقوق برابر باشند اما ما در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم.

فومنی گفت: بعد از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی ما به حمایت از شخص روحانی پرداختیم و بنده نیز معاون ستاد استان تهران وی بودم اما هیچ توجهی به ما نشد و برخی آقایان که مشخص نبود در ایام انتخابات کجا بودند، میدان دار شدند.

* حزب مردمی اصلاحات با قدرت در انتخابات مجلس آینده حاضر می شود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اعلام تشکیل کمیته ای به منظور انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حزب مردمی اصلاحات کمیته ای را به این منظور تشکیل داده است که در تهران و شهرستان ها فعال شده و افراد در زمینه های مختلف مشغول به کار شدند بنابر این فراکسیون قوی از سوی حزب مردمی اصلاحات در انتخاب مجلس معرفی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حزب مردمی اصلاحات به ائتلاف با دیگر جریان های اصلاح طلب خواهد پرداخت، اظهار داشت: رویکرد حزب مردمی اصلاحات با احزابی که رویکردی متفاوت با نظام اسلامی دارند مشخص است بنابراین تحت تاثیر هیچ گروهی قرار نمی گیریم اما با گروه های دیگر اصلاح طلب همکاری خواهیم داشت و به نوعی می توانیم بگوییم که حزب مردمی اصلاحات موج سومی در عرصه سیاسی است.

* خانه احزاب فعلی بی فایده است

فومنی با مخالفت با تشکیل خانه احزاب خاطرنشان کرد: خانه احزابی که به محل دعوی برای گروه ها و جریان های دو طیف تبدیل شود، فایده ای ندارد بنابراین باید سعی کنیم در این زمینه به تفاهم برسیم و به جای اینکه خانه احزابی درست کنیم باید احزاب را شناسنامه دار کنیم تا در این زمینه به موفقیت برسیم.

وی در زمینه لایحه پیش نویس قانون جامع احزاب نیز تصریح کرد: به نظر من این پیش نویس کامل نبود و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

* دولت حق ندارد صدای رسانه های منتقد را خاموش کند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سؤالی مبنی بر رویکرد دولت با رسانه های منتقد گفت: دولت حق ندارد صدای مخالفین را خفه کند کما اینکه دولت های گذشته این حق را نداشتند و ما از زمان دوران سازندگی شاهد چنین رفتارهایی بوده آیم در حالی که باید اجازه دهیم رویکرد انتقادپذیری در جامعه رواج پیدا کند و شعار زنده باد مخالف من، در جامعه محقق شود.

وی ادامه داد: برخی تنها شعار زنده باد مخالف من سر می دهند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند. بنابراین باید در این زمینه توجه کنیم تا همه بتوانند دیدگاه های خود را مطرح کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پایان با بیان اینکه آزادی موهبتی الهی است، خاطرنشان کرد: آزادی را نباید معنی هرج و مرج گرفت اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین کشور ایران با کشورهای اروپایی که خود را مهد تمدن حقوق بشر و آزادی می دانند، انجام دهیم، خواهیم دید آزادی در ایران رواج دارد و ایران یکی از کشورهای آزاد دنیاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار