|
|
کدخبر: ۱۶۳۶۶۲

در حال بروزرسانی / ولایتی در دیدار با وزیر امور خارجه لتونی:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: اخیرا انتخابات افغانستان را در منطقه داشتیم و دو هفته دیگر این همه پرسی به پایان می رسد که نشان دهنده بخشی مثبت از تحولات افغانستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز چهارشنبه در دیدار مشترک با اندرس پیلد گوویچ با اشاره به مسائل مهم منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: اوکراین کشوری بسیار نزدیک به لتونی محسوب می شود و شما یک مسئولیت حساس و بزرگ دارید.

وی افزود: همچنین شما از اولین کشورهایی بودید که از اوکراین جدا شدید.

ولایتی همچنین با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بسیار سالم و خوب برگزار شد، گفت: اخیرا انتخابات افغانستان را داشتیم و دو هفته دیگر این همه پرسی به پایان می رسد که نشان دهنده بخشی مثبت از تحولات افغانستان است.

مشاور امور بین ا لملل مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی ارتباط بسیار نزدیک دارد، تصریح کرد: ما با چنین کشورهایی فرهنگ و منافع مشترک داریم و همچنین از طریق اکو همکاری مشترک داریم که این رایزنی ها در یکی دو سال اخیر بسیار بیشتر شده است.

*وزیر امور خارجه لتونی:

در ادامه نشست مشترک وزیر امور خارجه لتونی تحولات سیاسی اوکراین را ادامه دار توصیف کرد و اظهار داشت: لتونی سال آینده رئیس اتحادیه اروپا خواهد شد و مسئله ناتو و افغانستان جزو مسائل اصلی خواهد بود. همچنین تحولات اوکراین ادامه خواهد داشت و ما حاضریم به هر طریقی به حل این موضوع کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ما و آذربایجان ۲۳ سال پیش از اوکراین جدا شدیم و حالا دوباره در قالب اتحادیه اروپا به این کشور پیوسته ایم.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار