|
|
کدخبر: ۱۶۴۱۹۸

حسن عباسی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اندیشکده یقین با اشاره به لزوم نقد و نقادی در کشور به خصوص در حوزه فعالیت دولت ها گفت: ماهیت نقد باید در کشورما به شکل امر به معروف و نهی از منکر شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلامت که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: امروز جشن یک سالگی مجموعه طنز اجتماعی فرهنگی سیاسی دکتر سلام را که به همت برخی از دانشجویان کشور ایجاد شده است و توانسته اند طنز فکاهی را به شکل تصویری دربیاورند جشن می گیریم.

وی افزود: نقد در فلسفه غرب و به خصوص در فلسفه کانت به معنی مطرح کردن چیزی است که ممکن است به بحران منجر شود. یعنی اینکه اگر مجموعه ای را نقد می کنیم و به آن انتقاد وارد می کنیم برای این است که به او هشدار دهیم و مراقب مسیری باشد که ممکن است در برابر او چاله هایی ایجاد شود و باعثآسیب خوردن آن مجموعه شود.

عباسی گفت: به این معنا اگر از فردی جامعه ای دستگاهی نظامی یا تمدنی نقد می کنیم برای این است که می خواهیم در مسیر این مجموعه یا دستگاه بحران ایجاد نشود اما در جامعه ما وقتی کسی یا دولتی را نقد می کنیم مثل این است که با آن مجموعه دشمنی می کنیم.

رئیس اندیشکده یقین افزود: طی سالهای گذشته ما در رسانه ها و جلسات مختلف به روند اقتصادی دولت انتقاد داشتیم و آن را پیروی از یک اقتصاد ریبرالی می دانستیم اما در ان زمان رئیس دولت اعلام کرد کسانی که این انتقادات را مطرح می کنند اقتصاد بلد نیستند و این درحالی است که یکی از تئوریسین های اقتصادی دولت دهم در روزهای اخیر به این مسئله اعتراف کرده است و گفته است که باید از مردم عذرخواهی کنیم.

وی گفت: وقتی شرایط امروز جامعه را می بینیم ملاحظه می کنیم که آمریکا و اروپا هر ۹ روز یک بار یک بحران برای دولت جدید ایجاد می کند. بعنوان مثال در ۹ روز گذشته مسئله بنیاد علوی را که در گذشته دوران قبل از انقلاب بنیاد پهلوی نام داشت و پس از انقلاب تغییر ماهیت پیدا کرد و به عنوان مجموعه ای برای تعاملات فرهنگی و اقدامات فرهنگی کشور فعالیت هایی را صورت داد آن را دچار مسائلی کرده و بودجه ۶ میلیارد دلاری آن را مصادره می کند.

عباسی گفت: این درحالی است که این کشورها قرار بود ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران را طی شش قسط به ایران تحویل دهند ولی هنوز اقصاط آن را پرداخت نکرده اند ۶ میلیارد دلار اموال این بنیاد را مصادره می کنند.

وی به بحران های قبلی آمریکا و اروپا برای دولت جدید ایران نیز اشاره کرد و گفت: تهیه قطعنامه ای علیه ایران در خصوص آزادی های همجنس بازی و یا عدم صدور مجوز برای نماینده ایران در سازمان ملل از جمله بحران هایی بود که این کشور ها طیروزهای گذشته برای دولت ایران ایجاد کردند و این در راستای شعار دولت مبنی بر تعامل و لبخند زدن به کدخدا برای بستن با او به منظور اداره امور کشور است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: البته این مسائل وقتی از طرف کشورهای آمریکا و اروپا مطرح می شود باعثمی شود مردم ایران هر روز بیشتر به این سخن رهبری که من به آمریکایی ها اعتماد ندارم و خوش بین نیستم پی ببرند و شاید این مسیر و این روندی که آنها در برابر دولت ایران در ایجاد بحران پیش گرفته اند در مسیر تحقق آرزوی ما که همان فرمان رهبری مبنی براینکه کاری کنید که امید خارج از داخل قطع گردد محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی به دست اندرکاران مجموعه دکتر سلام گفت: این جریان منتصب به بسیج است و لازم است اخلاق بسیجی ذیل آن مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر این امر مورد توجه قرار نگیرد نمی توان انتظار پیشرفت به آن را داشت.

عباسی در پایان سخنان خود با تأکید براینکه ماهیت نقد باید در کشور ما در راستای امر به معروف و نهی از منکر تعریف شود، گفت: باید به نقد ماهیت امر به معروف و نهی از منکر داد و مراقب باشیم برخی از مضامین طنز ما ماهیت استهزا و تمسخر نداشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار