|
|
کدخبر: ۱۶۴۴۷۱

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

معاون اول دولت اصلاحات گفت: بزرگترین درس از انتخابات ۹۲ احترام به حقوق شهروندی و قانونمداری بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اصفهان، محمدرضا عارف عصر امروز در جمع دانشجویان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برنامه ای که به عنوان شهر شهریاری و حق شهروندی به همت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود اظهار کرد: اصفهان همیشه و در همه صحنه ها پیشتاز بوده است.

عراف تصریح کرد: نامگذاری امسال و انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از تأکید و توجه بیشتر ما بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است.

وی افزود: همواره یکی از نگرانی های مهم دلسوزان کشور و نظام، عدم مشارکت مردم در مناسبات مدنی و اجتماعی است که خوشبختانه با حضور و مشارکت جوانان در خرداد ۹۲ به این مهم دست یافتیم.

معاون اول دولت اصلاحات عنوان کرد: نتایج انتخابات ۹۲ نشان داد چنانچه به جوانان اعتماد شود، آنها خالق حماسه ها خواهند بود.

وی با اشاره به حماسه خرداد ۹۲ گفت: حماسه ای که بای پیامش حرکت در مسیر اصلاح اقتصاد مردم باشد، انجام شد.

وی با اشاره به بیانیه های قرائت شده از سوی دانشجویان گفت: ما احکام خیلی روشن و شفافی در قانون اساسی داریم که چنانچه رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

عارف ابراز کرد: بزرگترین درس از انتخابات ۹۲ احترام به حقوق شهروندی و قانون است، همه دستاوردهای انقلاب و نظام، ناشی از مشارکت و حضور مردم بوده است.

وی تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه همواره یکی از گروه های مرجع بوده و در دهه های اخیر، جایگاه دانشجو و دانشگاه همواره به عنوان مرجع در جامعه تلقی شده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ابراز کرد: دانشجو در ۶ دهه گذشته همواره پیشتاز بوده و در کنار رهبری سهم بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فضایی که در چند سال گذشته بر دانشگاه حاکم بوده، یک فضای تنگ نظرانه و سیاسی امنیتی بوده است.

معاون اول دولت اصلاحات اظهار داشت: در هشت سال گذشته، دانشجو یک بعدی و فقط وظیفه خود را درس خواندن می دانست، رشد علمی، نیاز به یک فضای چالشی، بانشاط و پرسشگر دارد. جوانان یک بار دیگر در خرداد ۹۲ نشان دادند می توانند همان دانشجوی ۶ دهه گذشته باشند.

وی بیان کرد: چماق کمیته انضباطی به نوعی در هشت سال گذشته کارایی داشت.

وی در ادامه بارها در بین سخنان خود بر موضوع آسیب شناسی جنبش دانشجویی در دهه های اخیر تأکید کرد و گفت: چرا دانشجو حقوق به حق خودش را در دهه هشتاد بر طبق آیین نامه های مصوب نمی توانست مطالبه کند؟

عارف افزود: احیای انجمن های اسلامی و تشکل های صنفی، خواسته ما است، این تشکل ها و انجمن ها باید در فضای دانشگاه ها فعال شوند و مورد حمایت قرار گیرند، اختلاف نظر در جمع دانشجویان باعثارتقاء می شود و چیز بدی نیست.

وی عنوان کرد: باید فضا برای فعالیت های دانشجویی کاملاً باز باشد و حتی نظارت باید برعهده خود دانشجویان گذاشته شود.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: تفکر اصلاح طلبی باید همواره در همه صحنه های انقلاب حضور داشته باشد، قطعاً نمی توانیم کنار بکشیم، البته شاید شکست بخوریم و این شکست را مقدمه ای برای پیروزی خود قرار می دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: دولت برای آنکه بتواند برنامه های خود را اجرا کند، نیازمند مجلس قوی و دغدغه مند است، مجلسی که دغدغه اش مصالح و منافع ملی باشد، ما با این نگاه به مجلس می رویم. در سال ۹۳ به هیچ وجه وارد مصادیق انتخاباتی نخواهیم شد.

انتهای پیام / ۶۳۰۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار