|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۳۰

آیت الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

خطیب موقت تهران پیام های رهبر معظم انقلاب به ستاد اقامه نماز را «منشور فرهنگ نماز» دانست و گفت: باید این پیام ها جمع آوری و دسته بندی شود چرا که جامعه نبوی با نماز عجین شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران علیم بودن را یکی از صفات الهی برشمرد و با بیان اینکه خداوند ۱۶۲ بار در قرآن با صفت علیم خوانده شده است، اظهار داشت: ما در هر حال در محضر خدا هستیم و هر رفتاری که داشته باشیم او می بیند و حساب فردای ما نیز با اوست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تاکنون در خصوص سبک زندگی دینی و لزوم اصل اشداء علی الکفار و روحما بینهم در عرصه های مختلف بحثکرده ایم، ادامه داد: جامعه دینی جامعه معنویت است و جامعه نبوی در واقع جامعه ای است که با نماز عجین شده باشد.

خطیب موقت تهران ضمن تقدیر از خدمات شایسته ستاد اقامه نماز به ریاست حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: پیام هایی که رهبر معظم انقلاب به این ستاد داده اند، اگر جمع آوری و دسته بندی شود بهترین منشور برای گسترش فرهنگ نماز درجامعه است.

وی به بیان جایگاه نماز در زندگی یک مسلمان پرداخت و خاطرنشان کرد: اولا نماز به معنای حضور خدا در زندگی است و کسی که اهل نماز است خدا از زندگی او غایب نیست؛ هویت اشخاص را می توان بانماز شناخت و در عین حال چهره دین با نماز نشان داده می شود.

آیت الله خاتمی غذای لذیذ جان را نماز دانست و با بیان این نکته که ساختمان محکم شالوده محکم هم می خواهد، تاکید کرد: شالوده دین نماز است و در واقع دین بی نماز یک کالبد بی روح محسوب می شود. از این رو حرمت نگه داشتن و صحیح خواندن نماز بسیار مهم است.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه به ذکر خاطره ای از اهمیت قائل شدن مقام معظم رهبری برای نماز اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه ای که اعضای جامعه مدرسین خدمت مقام معظم رهبری بودند پس از اتمام سخنرانی ها و در حالی که ۲۰ دقیقه تا اذان باقی بود، نوبت به مقام معظم رهبری رسید، وقتی مؤذن اذان گفت رهبری فرمودند با این اذان ادامه صحبت لجبازی با نماز است و بعد از نماز جلسه را ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نماز را باید از خانه شروع کرد به نقش نماز در عرصه حکومتی پرداخت و گفت: یکی از تفاوت های حکومت دینی وغیردینی این است که در حکومت دینی حاکمان به فکر معنویت زیرمجموعه خود باشند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه نباید از وقت نماز سوءاستفاده کرد و به بهانه آن یک ساعت کار را تعطیل کرد، گفت: باید حقوق مردم رعایت شود و اقامه نماز نیز به ادا شدن حق مردم کمک می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار