|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۴۱

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها به دلیل آسیب هایی که در عرصه فضای سیاسی امروز به ویژه در حوزه مذاکرات هسته ای متوجه شان شده است به دنبال اقدامات حاشیه ای علیه ایران هستند ما نیز باید از موضع قدرت در این فضا تصمیم گیری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه نشست سیاسی واحد جوانان جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هیأت رئیسه برای نمایندگانی که شورای عالی امنیت ملی علیه آنها شکایت کرده تا کنون چه اقداماتی را انجام داده است، اظهار داشت: یکی دو مواردی که به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده که ما در مجموع گفت وگوی آن نماینده محترم را در چارچوب وظایف نمایندگی ارزیابی کردیم.

ابوترابی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه واکنش مجلس به ورود هیأت فرانسوی که در میان آنها یکی از حامیان منافقین نیز حضور دارد چیست، گفت: برخی آمریکایی ها که کار قابل دفاعی نیست. آمریکایی ها به دلیل آسیب هایی که در عرصه فضای سیاسی امروز به ویژه در حوزه مذاکرات هسته ای متوجهشان شده است دنبال اقدامات حاشیه ای هستند که مقداری این فضای سیاسی را پوشش دهد اما ما در شرایط دیگری هستیم و باید از یک موضع اقتدار سیاسی در این فضا تصمیم گیری کنیم در این مورد هم بحثرا دوستان ما در وزارت خارجه باید بررسی کنند من هم در همینجا از وزارت خارجه و دستگاه های اطلاعاتی می خواهم که موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید گفته شده مجالس وحدتی بین آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و جنتی برگزار می شود آیا واقعیت دارد یا خیر، گفت: این بزرگان همواره با هم در مسائل کشور تعامل و گفت وگو دارند و تلاش می کنند که با حداکثر تعامل و با یک وفاق و یک نگاه واحد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش ببرند، انتظار از این علما این است که در این راستا قدم بردارند و نقش آنها در ارتقای وحدت اجتماعی سیاسی کشور بسیار مهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید آیا شما در انتخابات هیأت رئیسه شرکت می کنید یا خیر، گفت: نظر خودم و دوستان این است که در این انتخابات شرکت کنم.

ابوترابی فرد همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید ارزیابی شما از مرحله دوم هدفمندی یارانه ها چیست؟ پاسخ داد: امیدواریم که دولت در چارچوب قانون بتواند این مرحله را پیش ببرد و از اجرای قانون امکان بهترین خدمت را به مردم به ویژه در عرصه های مهم بهداشت، درمان و تولید و حمایت از بنگاه های تولید بردارد. انشالله.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار