|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۴۶

ابوترابی فرد در نشست جوانان جامعه اسلامی مهندسین

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که بتواند از تحریم بانک مرکزی عبور کند یکی از با ثبات ترین کشورهای دنیاست. یکی از دلایل همین ثبات نیز مذاکرات ژنو بود

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، محمدحسن ابوترابی فرد در نشست هم اندیشی سیاسی واحد جوانان جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سه دهه از عمر خود با ظرفیت های ارزشمند و سرمایه های ماندگاری در حوزه های سیاسی، دفاعی، امنیتی، علمی، مدیریتی، فرهنگی و ظرفیت های اقتصادی برخوردار بوده است و توانسته در این حوزه و بعضی دیگر از عرصه ها جایگاه فاخر و برجسته ای را به دست آورد.

ابوترابی فرد ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز از نظر سیاسی یکی از با ثبات ترین نظام های سیاسی در جهان است و کسی نسبت به این موضوع تردید ندارد. البته در این عرصه با چالش های فراوانی مثل دفاع مقدس روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: البته انقلاب اسلامی توانست این چالش های بزرگ را به یک فرصت استثنایی تبدیل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارجاع پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت و تحریم بانک مرکزی از نظر صاحب نظران امروز جامعه بین الملل مساوی با فروپاشی آن حکومت است، گفت: کشوری که بتواند از تحریم بانک مرکزی عبور کند یکی از با ثبات ترین کشورهای دنیاست. یکی از دلایل همین ثبات نیز مذاکرات ژنو بود.

ابوترابی فرد گفت: مسائل سیاسی باعثمی شود تا ما قدرت خودمان را از یاد ببریم، مسائلی مثل فتنه و نفاق، مسائل طبیعی و کوچکی هستند که نظام از این جریانات هم با قدرت عبور کرده و توانسته یک نظام سیاسی با ثبات را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: ثبات سیاسی ما با کشورهای بزرگ دنیا تفاوت دارد زیرا در ثبات سیاسی ما مردم سالاری نیز همراه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این ثبات سیاسی اقتدار سیاسی را خلق کرده و این یک اقتدار فاخر در دنیا است.

ابوترابی فرد ادامه داد: اقتدار سیاسی یک ظرفیت است که ما امروزه از آن برخورداریم. معتقدم مذاکرات ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی یکی از روشن ترین دلایل اقتدار سیاسی ایران است که در کنار این ظرفیت ها ما از یک سطح بالای امنیت در نا امن ترین نقطه این کره خاکی بهره مندیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت یک سرمایه بزرگ و دست نیافتنی برای کشوری است که در جریان مخالفت سلطه حرکت می کند، گفت: یکی از مهمترین عوامل خلق رکود سیاسی در یک کشور نا امنی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی گفت: قدرت دفاعی امروز در طول دو دهه بعد از جنگ تحمیلی به دست آمده است و ما را به یک قدرت بازدارنده بالا در دنیا تبدیل کرده است.

ابوترابی با اشاره به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: بیش از یک دهه است که رئیس جمهور آمریکا ما را به روی میز بودن گزینه های نظامی اش تهدید می کند اما آنها قدرت حمله به ایران را ندارند و این نشان از همان قدرت بازدارنده ما در جهان دارد.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار