|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۴۵

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با حسان عبدالله رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن تجلیل از موقعیت و جایگاه تقریبی تجمع، بر نقش علمای اسلام در آگاهی بخشی و روشنگری در جوامع اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با حسان عبدالله رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن تجلیل از موقعیت و جایگاه تقریبی تجمع، بر نقش علمای اسلام در آگاهی بخشی و روشنگری در جوامع اسلامی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان در ادامه با تشریح تحولات بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، بحران سوریه را مهندسی دشمنان مقاومت اسلامی و جبهه پایداری خواند و اقدام تجمع علمای مسلمین لبنان را در شکل دهی جمعیت علمای بلاد شام با هدف مقابله با پدیده شوم تکفیری گرایی و تحجر ستود و فعالیت های نهاد مزبور را در جهت وحدت امت اسلامی در شرایط حاضر دانست.

شیخ حسان عبدالله رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان نیز در این دیدار اهداف اساسی تجمع را برگرفته از اندیشه سیاسی رهبر کبیر انقلاب(ره) و راهنمایی های داهیانه مقام معظم رهبری در راستای تقریب مذاهب اسلامی و دفاع از مقاومت اسلامی و جبهه پایداری در مقابله با صهیونیسم برشمرد.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان بر ضرورت اهتمام علمای جهان اسلام و ادیان آسمانی در برچیدن ریشه های تحجرگرایی تأکید کرد.

شیخ عبدالله همچنین بحران سوریه را توطئه غرب و صهیونیسم علیه جبهه مقاومت و پایداری خوانده، بر لزوم همبستگی اسلامی تأکید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار