|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۲۳

نقوی حسینی مطرح کرد:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیئت سه نفر از کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری ربایش ملی پوش شمشیر بازی در جلسه امروز این کمیسیون تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز ابتدا موضوع گروگان گیری اخیر در مسیر چابهار به زاهدان در منطقه خاش مورد بررسی قرار گرفت، لازم به توضیح است که کمیسیون هیاتی را با مسئولیت محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی همراه با دواتگری و سید باقر حسینی تشکیل و به منطقه اعزام کرد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این هیات موضوع را بررسی نموده و به زودی گزارش خود را به صحن و کمیسیون ارائه خواهد کرد.

این نماینده در مجلس نهم گفت: در این اقدام گروگان گیری اخیر حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی کشورمان با دو نفراز همراهانش گروگان گرفته شدند و متاسفانه یکی از آن ها جان خود را از دست داده است.

نقوی حسینی بیان کرد: در ادامه جلسه مذاکرات هسته ای و آینده آن مورد بحثقرار گرفت و به ویژه سوال اصلی کمیسیون مبنی بر میزان تعهدات غرب طی ماه های گذشته مطرح شد.

وی افزود: بنابر این شد از دستگاه های مختلف از جمله صنایع هواپیمایی، نفت و پتروشیمی دعوت شود و همانند بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی گزارشی از نحوه عملکرد غربی ها به تعهداتشان در قبال ایران گزارش دهند چرا که گزارش بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی بر نگرانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در ادامه جلسه امروز اعضای کمیسیون به موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولین دولتی مبنی بر بازگرداندن شیر و خورشید به شدت عکس العمل نشان دادند و اینگونه اظهار نظر ها را به شدت محکوم و رد کردند.

این نماینده مردم، در مجلس نهم گفت: دو لایحه مربوط به کمیسیون به بحثرای و گذاشته شد که لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل الحاقی به کنوانسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل الکترونیکی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: همچنین، لایحه الحاق دولت به کنواسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی به بحثو رای گذاشته شد و به تصویب کمیسیون رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار