|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۹۶

سروری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در جامعه ای که نقد مذموم محسوب می شود، جامعه با دولت فاصله می گیرد و دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت کشیده می شود.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیمبا بیان اینکه در هر کشوری و هر جامعه ای وقتی تحمل دولت ها برای نقدپذیری بالا باشد، فضای رشد جامعه فراهم می شود، اظهار داشت: در هر جامعه ای وقتی استبداد وجود داشته باشد و نقد مذموم می شود، این جامعه در مسیر اصلاح نیست و دولت ها اقدامات خود را صد در صد می بینند، بنابراین جامعه با دولت فاصله می گیرد و دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت کشیده می شود.

وی با تأکید بر اینکه هر چقدر آستانه تحمل دولت ها در زمینه نقد را بلا ببریم به همان مقدار اعتماد مردم را افزایش می دهد، تصریح کرد: در این صورت مردم احساس می کنند که وقتی دولت در مقابل نقد واکنش نشان نمی دهد، دولت به اقدامات خودش اعتماد کامل دارد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسسلامی با اشاره به موضع گیری ها اعضای دولت در رابطه با مستند «من روحانی هستم»، اظهار داشت: مستند «من روحانی هستم»، نسبت به رئیس محترم جمهور اهانت نکرده است و فقط نقل تاریخی است و کسانی که این مستند را دیده باشند نه تنها احساسی بدی به آنها دست نمی دهد بلکه ممکن است احساس خوشایندی هم داشته باشند.

سروری اضافه کرد: این مقدار که دولتی از خودشان نشان می دهند با شعار پرطمراق دولت فاصله زیادی دارد، زیرا آقای روحانی در زمان انتخابات وعده فضای باز سیاسی داده بود و گفته بود دولت صبر و تحمل دارد ولی این فضا اصلا موجود نیست و آنها به نقد واکنش جدی نشان می دهند.

وی افزود: وقتی سؤال نمایندگان در هیئت رئیسه محدود قرار می گیرد و روزنامه ها و سایت های منتقد بسته می شوند و مورد فشار و تهدید قرار می گیرند، اثر بسیار مخرب بر بالندگی و ارتقا سیاسی جامعه دارد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت در مقابل نقد انعطاف ندارد و تفاوت اصولگرایان با اصلاح طلبان در این مورد است، اظهار داشت: دولت بسیار کم تحمل است و به نظر من باید اصلاح شود و دولت قبول کند جامعه آزاد باید مبتنی بر دلسوزی و ارائه راهکار رفع مشکلات باشد و دولت باید مسئله خودش را با نقد مشخص کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار