|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۳۲

در پاسخ به مهر مطرح شد؛

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: به دلواپسان توصیه می کنیم که به عزم و امید مردم در آینده اطمینان بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برگزاری همایش دلواپسین که از سوی منتقدان توافق ژنو برگزار شد، گفت: ما برای نقد و نظر احترام ویژه ای قائل هستیم در عین حال به نظرات کارشناسی اهمیت می دهیم و از دریافت هر گونه پیشنهاد استقبال می کنیم. جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و ظرفیت ارائه دیدگاههای مختلف در آن وجود دارد.

وی افزود: ما شنوای هر گونه نقدی هستیم، نقدهایی که سازنده و در راستای تحقق و اجماع ملی باشند، البته کسانی هم دلواپس هستند و ما به دلواپسان نیز توصیه می کنیم که به عزم و امید مردم در آینده اعتماد بیشتری داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در بحران سوریه و اینکه آیا این گفتگوی تلفنی درباره برگزاری انتخابات سوریه نیز بود، اظهار داشت: ما قبلا خبری در این زمینه منتشر کردیم، موضوع سوریه و تحولات این کشور از بحثهای اصلی است که خیلی از طرف ها با جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت و نقش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران مطرح می کنند و با ما در تماس هستند.

وی افزود: این تماس نیز در همین راستا بود ضمن اینکه ما از ابتدای بحران نیز اعلام کردیم که آمادگی برای کمک به حل بحران سوریه را داریم و با توجه به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات در سوریه گفتیم که در این مسیر باز هم آماده کمک هستیم در عین اینکه به همه طرف ها توصیه می کنیم به جایگاه و نقش مردم سوریه برای احترام به حق تعیین سرنوشت آنها احترام ویژه ای گذاشته شود.

افخم گفت: به همه طرف ها توصیه می کنیم متناسب با واقعیات منطقه برای ایجاد راه حل سیاسی در سوریه گام جدی و عملی بردارند. حوزه انتخابات در سوریه زمینه ای است که کمک می کند رویکرد سیاسی برای تحقق اراده مردم سوریه به کار گرفته شود.

ادامه دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار