|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۸۴

اجمالی / لاریجانی در نطق پیش از دستور

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: قدرت های بزرگ غربی میدان مذاکره هسته ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته اند

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به در پیش بودن مذاکرات نهایی ژنو اظهار داشت: در روزهای اخیر مقامات امریکایی در زمینه مذاکرات هسته ای کم حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای کشیدند؛ که تعداد سانترفیوژها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.

وی ادامه داد: ظاهرا قدرتهای بزرگ غربی میدان مذاکره هسته ای را شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته اند. مذاکرات هسته ای مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای اینگونه مانورهای دروغین شما قائل نیست. ملت ایران طی سالهای طولانی مجاهدت و پایداری به چنین دستاورد ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی ترین مغابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.

رئیس مجلس افزود: امروز ملت ایران صاحب فناوری صلح آمیز هسته ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد. ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشن گری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب بازی هسته ای. لذا مذاکره کنندگان ایرانی نمی توانند از هیچ یک از حقوق هسته ای ایران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقیق و توسعه آن هم بدون هیچ محدودیت صرفه نظر کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار