|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۹۲

گزارش تسنیم از دستاوردهای جدید هوافضای سپاه

خبرگزاری تسنیم: جزئیاتی جدید از نحوه عملکرد موشک های زلزال و هرمز، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، در جریان بازید روز گذشته رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، از موشک های زلزال بارشی و هرمز ۱ و ۲ رونمایی شد.

موشک های هرمز، به لحاظ شکل ساخت، نمونه مشابه موشک های خلیج فارس هستند.

کارشناس نیروی هوافضای سپاه در گزارشی به فرمانده معظم کل قوا، جزئیاتی از نحوه عملکرد این موشک ها را توضیح داد.

وی گفت: سال گذشته که شما تشریف آوریدد نمایشگاه ما یک موشک خلیج فارس را تست کرده بودیم و به ۳۰-۳۵ متری زده بودیم، حضرتعالی فرموده بودید که وقتی به ۳۰-۳۵ متری زدید، می توانید به ۱۰-۱۵ متری برسانید. حدودا ۶ ماه بعد ما هدفی که در دریای عمان گذاشته بودیم، هدف تقریبا یک صدم هدف واقعی بود که اهداف ما در دریای عمان ناو هواپیمابر هست. ما توانستیم آن هدف را مورد اصابت قرار دهیم. در حقیقت اهدافی که ما داریم که آمریکایی ها هستند، اگر در برابر این قرار بگیرند راه خروج ندارند. دشمن یا باید مورد اصابت قرار بگیرد یا از منطقه دور شود.

کارشناس نیروی هوافضای سپاه می گوید: اگر بخواهیم باندهای فرودگاه را مورد اصابت قرار دهیم، تجهیزات پهن شده دشمن را هدف قرار دهیم، آمدیم از زلزال بارشی استفاده کردیم. یعنی زلزال بارشی به ۳۰ بمب ۱۷ کیلویی مجهز هستند که در فاصله ای از زمین اینها را روی سطحی از زمین که مورد انتظار ماست، پخش می کنند.

وی افزود: برای اینکه می خواستیم حجم آتش را بالا ببریم آمدیم یک سری لانچر دوتایی(برای موشک های هرمز) درست کردیم. علاوه بر اینکه حجم آتش را بالا می برد، پرسنل، عملیات و زمان عملیات را هم کمتر می کند و در واقع آماده به راه تر است نسبت به موشکهای تک لانچری.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار