|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۰۳

لاریجانی در دیدار " نوری شاویس ":

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس در دیدار معاون اقتصادی نخست وزیر عراق گفت: برگزاری انتخابات با مشارکت مردم در عراق نشان دهنده رشد و تعمیق دموکراسی و مردم سالاری در این کشور است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار " نوری شاویس " معاون اقتصادی نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت، گفت: اشتراکات تاریخی و مذهبی مردم دو کشور بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فی مابین فراهم آورده است.

وی افزود: نگاه مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق وجود دارد.

رئیس مجلس برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر پارلمانی در عراق را یک برجستگی ویژه در روند رشد دموکراسی در این کشور دانست و گفت: برگزاری این انتخابات با مشارکت اکثریت مردم عراق نشان دهنده رشد و تعمیق دموکراسی و مردم سالاری در عراق است و می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

لاریجانی بر تداوم روند توسعه همکاری های مشترک اقتصادی، افزایش سطح مبادلات تجاری، حل مشکلات زیست محیطی در منطقه و رفع موانع بانکی برای حضور هرچه بیشتر بازرگانان دو کشور تأکید کرد.

" نوری شاویس ": همه گروه های سیاسی به دنبال ایجاد ثبات در عراق هستند

در ادامه این دیدار " نوری شاویس " معاون اقتصادی نخست وزیر عراق، جمهوری اسلامی ایران را مورد اعتمادترین همسایه عراق دانست و گفت: فرصت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی در دو کشور وجود دارد که باید با عملیاتی کردن توافقات و تداوم مذاکرات به توسعه مراودات دوستانه فی مابین منجر شود.

وی بر تلاش دولت عراق برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور تأکید کرد و افزود: همه گروه های سیاسی و مردم عراق به دنبال ایجاد امنیت و ثبات سیاسی هستند و دولت عراق تا از بین بردن کامل گروه های تروریستی مبارزه بر علیه آنها را ادامه خواهد داد.

معاون اقتصادی نخست وزیر عراق در پایان بر تداوم گفت وگوها و رایزنی ها میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار