|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۸۳

رئوفیان در کنگره حزب ایران زمین:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: این روزها بازار تخریب داغ است و برخی به بهانه نقد هر چه به زبانشان می آید، می گویند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، سیدابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم کنگره این حزب بابیان اینکه ۶۳ ماه از تاسیس حزب ایران زمین می گذرد، گفت: انتخابات دو دوره ریاست جمهوری دهم و یازدهم، یک دوره خبرگان رهبری، یک دوره شوراها و دو دوره مجلس را به ثبت رسانده ایم.

وی افزود: هم اکنون در ۱۰ استان کشور نمایندگی داریم.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین به انتظارات این حزب از حاکمیت به خصوص دولت اشاره کرد و گفت: بهره مندی از حقوق اولیه از جمله اصل آزادی از ابتدایی ترین انتظار ما از دولت است.

وی افزود: ما می خواهیم دولت احزاب را رکن سوم دموکراسی بداند و باور داشته باشد که احزاب می تواند دیده بان های با بصیرتی باشد و کار دولتی را با هوشمندی رصد کند. احزاب می توانند مشاوران سیاسی دولت باشند و ما هم انتظار داریم که دولت با سعه صدر با نقد برخورد کند.

رئوفیان با بیان اینکه باید فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه گسترش یابد از نمایندگان دولت و مسئولان کشوری خواست که با نمایندگان احزاب در استان ها برخورد مناسب داشته باشند و تصریح کرد: دولت باید قانون احزاب را جدی بگیرد و از فعالیت های فصلی و موسمی جلوگیری کند و به فعالیت های انتخاباتی و غیرانتخاباتی احزاب میدان دهد و همچنین بر منابع مالی احزاب توجه داشته باشد تا احزاب به فساد و رانت کشیده نشوند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین پیگیری جدی لایحه تعریف جرم سیاسی را از خواسته های اصلی حزب ایران زمین از مجلس و دولت دانست و گفت: در جلسه احزاب با وزیر کشور آقای رحمانی فضلی وعده هایی را داده است که تاکنون هیچ یک از وعده ها محقق نشده است.

رئوفیان در ادامه بر لزوم گسترش فرهنگ نقد در جامعه تاکید کرد و گفت: احزاب باید مطالبه گر باشند. نقد منصفانه و دلسوزانه برای پیشرفت کشور خوب است اما مشاهده می شود. برخی به بهانه نقد هر چه به زبانشان می آید، می گویند. این روزها بازار تخریب داغ است و برخی به بهانه نقد و مناظره در خبرگزاری ها و حتی صدا وسیما به توافق ژنو حمله می کنند و می گویند اگر اینگونه پیش برویم، ۲۰ سال دیگر کشور را باید دو دستی تقدیم کنیم.

وی در ادامه از انتقاد از همایش دلواپسان گفت: اینها نمی دانند که حلقه اصلی تصمیم گیری در موضوعات هسته ای در حضور رهبر انقلاب شکل می گیرد؟ اگر می دانند، چرا همایش دلواپسی برگزار می کنندو توافقنامه را ننگین نامه می نامند و وزیر خارجه را مجبور به گفتن ریز توافقنامه می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار