|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۸۵

در جمع خبرنگاران مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران در احراز حقوق خود و آنچه حقوق خود می داند از کسی اجازه نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج اخیر مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵، گفت: بالاخره این مذاکرات، مذاکرات آسانی نیست و تا آنجایی که اطلاع داریم مذاکره کنندگان ما تمام سعی و تلاش خود را کرده اند، ضمن اینکه مذاکرات پایان نیافته و مجدداً در خردادماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات به نتایج مثبت و جمهوری اسلامی ایران نیز به حقوق حقه هسته ای خود برسد، گفت: در صورتی که طرف مقابل با همین حسن نیتی که جمهوری اسلامی ایران نشان داده، پیش برود بسیار امیدوارم در آینده بتوانیم راه حل هایی را داشته باشیم.

ولایتی تاکید کرد: من معتقد نیستم به اینکه مذاکرات به بن بست رسیده باشد و جمهوری اسلامی ایران همیشه طرفدار گفت وگو و استمرار مذاکرات است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که گفته می شود، باید مذاکرات تا ۳۰ تیر به اتمام برسد؟ تاکید کرد: زمان مذاکرات باید مورد توافق دو طرف باشد و جمهوری اسلامی ایران در احراز حقوق خود و آنچه حقوق خود می داند از کسی اجازه نمی گیرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از مذاکره رویگردان نبوده و از استمرار مذاکره حمایت کرده و طرفدار آن هم بوده است.

ولایتی تصریح کرد: مذاکره کنندگان ما مادامی که در چارچوب ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت می کنند، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند و تا به حال آنچه انجام داده اند خلاف این نبوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص جزئیات دیدار خود با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که هر دو کشور تمایل دارند مشکلات منطقه ای و تنش هایی که در عراق، سوریه و لبنان وجود دارد با گفت وگو حل شود و پرهیز از تنش و ایجاد جنگ های ناخواسته مورد قبول هر دو کشور نیست.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار خود با علی اکبر ولایتی، گفت: من در چارچوب دیالوگ دوجانبه ای که بین ایران و فرانسه برقرار است به دیدار دکتر ولایتی آمدم و با وی پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه ای همچون سوریه، لبنان و عراق صحبت کردم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز به وزارت خارجه می روم تا گفت وگوهایی که از صبح انجام دادم را ادامه دهیم و پس از آن به پاریس باز می گردم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار