|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۸۱

روحانی در دیدار " مدحت محمود ":

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور گفت: خوشحالیم در شرایطی که تروریست ها می خواستند فضای عراق را نا آرام جلوه دهند، مردم و دولت عراق گامی شجاعانه برداشته و پاسخ قاطعانه ای به بدخواهان و دشمنان منافع خود داده است.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار " مدحت محمود " رئیس قوه قضاییه عراق با بیان اینکه ملت عراق همواره به دلیل نزدیکی های تاریخی‏، دینی و مذهبی ملتی دوست و برادر برای ایران بوده است، گفت: امیدوارم در دولت آینده عراق نیز روابط دو کشور صمیمی تر از قبل به سوی همکاری های متنوع تر و گسترده تر به پیش برود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سفرهای مقامات دو کشور و از جمله سفر رئیس دستگاه قضایی عراق باعثارتقای هر چه بیشتر سطح و گستره همکاری ها و تعاملات دو کشور شود.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: خوشحالیم در شرایطی که تروریست ها می خواستند فضای عراق را نا آرام جلوه دهند، مردم و دولت عراق گامی شجاعانه برداشته و پاسخ قاطعانه ای به بدخواهان و دشمنان منافع خود داده و نشان دادند که تحت تأثیر تهدیدات آن ها قرار نمی گیرند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه تروریسم به معضلی فراگیر برای منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: همه ملت ها و دولت ها باید دست به دست هم دهند تا ثبات و امنیت را در منطقه نهادینه کرده و اجازه ندهند دشمنان آنان که قصد دارند فعالیت تروریست ها را ناشی از اختلافات قومی جلوه دهند در تحقق نیات خود موفق شوند.

وی فعالیت های تروریستی در منطقه و مقابله ملت ها با آن ها را در واقع جنگ بین طرفداران صلح و تروریست ها دانست و گفت: مردم و ملت های منطقه از اقوام و مذاهب مختلف قرن ها همزیستی مسالمت آمیز داشته اند و نباید اجازه داد دشمنان فعالیت تروریست ها در این منطقه را به تفرقه و جنگ تاریخی قومیتی تبدیل کنند.

همچنین، " مدحت محمود " رئیس قوه قضاییه عراق نیز در این دیدار با قدردانی از تبریک روحانی برای برگزاری انتخابات پارلمانی کشورش اظهار داشت: ایفای نقش مثبت و متمدنانه جمهوری اسلامی ایران در حفظ و ارتقای صلح‏، ثبات و امنیت منطقه مایه خوشحالی ملت عراق است.

وی با اشاره به ناکامی تروریست ها در ممانعت از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، تصریح کرد: انتخابات اخیر گواه آشکاری از تمایل مردم عراق به دمکراسی، بدون قربانی کردن ارزش های دینی دیرین بود و نشان داد که تناقضی بین اسلام و دمکراسی نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار