|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۵۱

محمد هاشمی رفسنجانی چهره قدیمی سیاست و رسانه به میدان آمد

من به صورت مستقل وارد شده ام / به من تکلیف شده حضور داشته باشم / ضرورت هایی بود که من کاندید شوم از جمله توصیه آیت الله هاشمی بود که با توجه به نحوه رقابت و صحنه رقابت وجوددارد لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد / به خاطر این که صحنه رقابت این انتخابات بسیار حساس است و معلوم نیست و ابهاماتی وجوددارد و معلوم نیست رقابت چگونه باشد بنابراین به من هم مشورت و هم تکلیف شده که حضور داشته باشم.

به گزارش امید نیوزمحمد هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق رسانه ملی و معاون سابق رئیس جمهور و رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.


وی بعد از ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به من تکلیف شده وارد شوم

وی افزود کاندیداتوریاحمدی نژادتاثیری بر تصمیمم نداشته است

محمد هاشمی تاکید کرد در هر شرایطی به قانون پایبند هستم.


هاشمی افزود: من باتوجه به آرمان ها و اندیشه های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که اعتدالی ایران و رفاه و آسایش برای مردم بوده و هست برآن شدم که از این طریق در حد توان آرمان های ایشان را پیگیری کنم.


وی همچنین گفت: من به صورت مستقل وارد شده ام.
رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد: اولویت ها را قانون از جمله برنامه ششم توسعه که اخیرا به تصویب مجلس رسیده، تبیین کرده است بنابراین کشور بر مبنای قانون اداره می شود و قانون محور و برنامه محور است.
هاشمی تصریح کرد: من براساس همان اولویتی که در قانون وجود دارد، عمل می کنم.
وی همچنین درباره عملکرد صدا و سیما و انتظار از آن گفت: صدا وسیما به عنوان یک رسانه ملی انتظار است ملی عمل کند و گرایش های سیاسی نداشته باشد.


محمد هاشمی خاطرنشان کرد: زمانی که من مسوولیت صدا و سیما را داشتم گروه های متعدد سیاسی هم در کشور وجودداشت و تعدادی از آنها هم در صدا و سیما حضور فعال داشتند.
وی ادامه داد: من خدمت امام راحل رسیدم، وضعیت را ترسیم و سوال کردم که ایشان پاسخ دادند اگر کسی اندیشه سیاسی داشته باشد، هیچ مانعی ندارد اما اگر بخواهد آن اندیشه سیاسی در رسانه ملی و صدا وسیما اعمال کند درست نیست و جلوی آن را باید بگیرید.
هاشمی باردیگر درباره حضور خود در عرصه انتخابات گفت: صحنه رقابت این انتخابات بسیار حساس است و ابهاماتی وجوددارد و معلوم نیست رقابت چگونه باشد، در انتخابات ثبت نام کردم، به من هم مشورت و هم تکلیف شده که حضور یابم.
برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما همه پیرو آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم و ان شاءالله در مواقع حساس تعامل بسیار خوبی خواهیم داشت.


وی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام شما ارتباطی به ثبت نام احمدی نژاد دارد یا خیر اظهار داشت: خیر هیچ ارتباطی وجود ندارد دوستان مشورت دادند و حضورم بیشتر جنبه تکلیفی دارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت کشور را چطور می بینید، تصریح کرد: به هر حال شرایط مطلوب نیست و نیاز به کار زیاد دارد، زحمت زیاده کشیده شده ولی آنطور که انتظار مردم است، نیست.
هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر تایید صلاحیت نشود چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: سکوت و به خداوند تبارک و تعالی واگذار می کنم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار