|
|
کدخبر: ۲۱۸۰

انجمن حقوق بشر بحرین با اشاره به شکنجه سازمان یافته در این کشور، از کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل خواست تا برای رسیدگی به این امر به منامه سفر کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، مجله الجزیره العربیه اظهار کرد: انجمن حقوق بشر بحرین درخواستی را برای دبیرکل سازمان ملل و کمیته تشکیل شده بر اساس توافقنامه مبارزه با شکنجه فرستاد و از این کمیته خواست تا فوری به بحرین سفر کند. این درخواست حاوی اطلاعات و اسناد زیادی است که شکنجه هدفمند در بحرین را ثابت می‌کند.

انجمن حقوق بشر بحرین به مناسبت روز جهانی عدالت بین‌المللی کنفرانسی را برگزار کرد و «فلاح ربیع» عضو این انجمن درباره این درخواست که قرار است برای دبیرکل سازمان ملل و کمیته یاد شده فرستاده شود، سخن گفت.

در این درخواست آمده است: شکنجه به طور سازمان یافته در بحرین انجام می‌شود و این امر ضرورت شدید سفر به بحرین برای توقف شکنجه و بازخواست جلادان را ایجاب می‌کند.

این انجمن افزود: این درخواست حاوی اطلاعات زیادی است که تداوم شکنجه گری در بحرین را ثابت می‌کند که اقدام لازم بر اساس ماده ۲۰ توافقنامه مبارزه با شکنجه را می‌طلبد.

ربیع ابراز امیدواری کرد که سفر فوری به بحرین برای تحقیقات درباره موارد شکنجه و بدرفتاری و ارایه نتایج آن به مراجع ذیربط سازمان ملل به منظور اتخاذ اقدامات لازم و تدوین توصیه‌های الزام آور و تدابیر قانونی صورت گیرد تا شکنجه و بدرفتاری متوقف و تکرار نشدن آن و مجازات ناقضان حقوق بشر تضمین شود.

ربیع از ریحانه الموسوی از فعالان مدنی زندانی و ناجی فتیل و سایر بازداشت شدگان در پرونده موسوم به " شبکه ۱۴ فوریه " به قربانیان شکنجه در بحرین نام برد.

ریحانه الموسوی و ناجی فتیل از شکنجه شدن خود در زندان‌های رژیم بحرین سخن گفته‌اند و الموسوی در اولین جلسه دادگاهش گفت که زندانبان وی را مجبور کرده‌اند که لباسهایش را از تنش بیرون بیاورد تا اعتراف کند.

اخیرا یک نوار ویدئویی منتشر شد که نخست وزیر بحرین را نشان می‌داد که به یکی از نیروهای پلیس شکنجه گر اطمینان می‌داد که قانون در قبال وی اجرا نخواهد شد.

سازمان‌های حقوق بشری داخلی و خارجی تاکنون گوشه‌ای از جنایت و شکنجه گری رژیم بحرین را مستند سازی کرده‌اند.

رژیم بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای اصلاحات در کشور را با همکاری نیروهای سعودی به شیوه‌های مختلف سرکوب کرده است.

در جریان این سرکوبگری شماری شهید، زخمی، بازداشت، شکنجه و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار