|
|
کدخبر: ۸۵۰

دولت انگلیس صبح امروز روحانی متهم به دست داشتن در چند عملیات تروریستی را از فرودگاهی نظامی به اردن بازگرداند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: عمر عثمان معروف به ابو قتاده، روحانی تندرو صبح امروز(یک شنبه) از فرودگاهی نظامی در انگلیس برای حضور در دادگاه به اردن مسترد شد.

ترزا‌ می، وزیرکشور انگلیس تایید‌کرد که ابوقتاده، مشهور به سفیر بن لادن در اروپا، کشور انگلیس را ترک کرده است. در بیانیه این وزارت خانه تاکید شده: «ابوقتاده امروزبرای محاکمه به اتهام فعالیت‌های تروریستی به کشور اردن مسترد شد. افکار عمومی انگلیس از این اقدام استقبال خواهند کرد.»

دولت اردن در سال ۲۰۰۰ میلادی و به صورت غیابی، ابوقتاده را به اتهام دخالت در دو عملیات تروریستی در آن کشور به حبس ابد محکوم کرد.

ابوقتاده در سال ۱۹۹۳ میلادی با گذرنامه جعلی اماراتی به عنوان پناهجو وارد انگلیس شد. وی بعد از ورود به انگلیس، ماه‌ها تحت نظر بود و از اکتبر ۲۰۰۲ تا مارس ۲۰۰۵ میلادی، به اتهام ارتباط با عوامل حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ امریکا، زندانی شد.

وی در سال‌های ۲۰۰۵،۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی، مدت زمانی را به صورت مشروط آزاد بود، ولی مجددا به زندان بازگردانده شد. ماجرای دادگاه‌های استرداد یا عدم استرداد آقای ابوقتاده در ۱۰ سال گذشته همواره در صدر اخبار بریتانیا قرار داشته است.

به احتمال زیاد وی دوباره در اردن محاکمه خواهد شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار