|
|
کدخبر: ۹۱۹۸۴

معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه دیشب در گفت‌وگوی تلفنی درباره توافق ژنو به رایزنی پرداختند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیممذاکرهکننده هسته‌ای کشورمان و معاون وزیر امور خارجه و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و رئیس هیئت روسی در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ شب گذشته(سه‌شنبه) درباره توافق ژنو و برنامه هسته‌ای ایران پیش از دیدار عراقچی و اشمید به رایزنی تلفنی پرداختند.

سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است فردا ساعت ۱۸ به وقت ژنو در این شهر دیدار و در خصوص چند مسئله باقیمانده از نشست کارشناسی ایران و ۱ + ۵ درباره توافق ژنو به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازند.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، عراقچی را در این دیدار همراهی می‌کند.

سید عباس عراقچیمعاون وزیر خارجه کشورمان دیروز از دیدارش با اشمید در روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور بررسی مسائلی که در نشست کارشناسی ایران و ۱ + ۵ در خصوص اجرای توافق ژنو باقیمانده خبر داد.

وی پس از سومین دور مذاکرات کارشناسی که در ژنو برگزار شد گفت که پیشرفت‌های خوبی در نشست کارشناسی حاصل شده، اما برخی مسائل هنوز باقیمانده که بایستی در سطح سیاسی حل و فصل شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص اجرای توافق ژنو نیز گفته بود که تا زمانی که همه مسائل حل نشود نمی‌توان هیچ تاریخی را برای شروع گام اول تعیین کرد.

نشست عراقچی و اشمید فردا و پس فردا(پنجشنبه و جمعه) در شهر ژنو برگزار خواهد شد و عراقچی در صدر هیئتی در این نشست حضور خواهد یافت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز(چهارشنبه) در صفحه فیس بوکش نوشت: مذاکرات هسته ای نیز با جدیت و اراده سیاسی قوی جریان دارد و هیات های کارشناسی ایران و ۱ + ۵ ده ها ساعت مذاکره فشرده داشته و به نتایج مثبتی رسیده اند. آخرین دور مذاکرات کارشناسی از ساعت ۸ صبح دوشنبه قبل شروع شد و یک سره تا ساعت ۷ صبح سه شنبه(یعنی حدود ۲۳ ساعت) ادامه داشت و بعد به دلیل شروع تعطیلات سال نو میلادی متوقف شد.

این نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به تفاهم و شروع روند اجراست. سفر همکار خوبم دکتر عراقچی برای مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا در روزهای پایانی هفته جاری در ادامه این تلاش هاست. ما برای ادامه مسیر بر اساس برنامه اقدامی که در ژنو مورد توافق وزرا قرار گرفت بسیار جدی هستیم و معتقدیم با تعهد متقابل به توافق ژنو، پیشرفت و ورود به مرحله دشوار بعدی یعنی مذاکره و دستیابی به راه حل جامع کاملا امکان پذیر است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار