|
|
کدخبر: ۱۸۲۰۵۸

پس از چند ماه انتظار، سرانجام اولین نقدها و نمرات بازی PES 2019 توسط منتقدان معتبر صنعت بازی های ویدیویی منتشر شد که خوشبختانه این امتیازات نوید یک عنوان شبیه ساز فوتبال واقع گرایانه تر و مهیجی را می دهد.

پس از چند ماه انتظار، سرانجام اولین نقدها و نمرات بازی PES 2019 توسط منتقدان معتبر صنعت بازی های ویدیویی منتشر شد که خوشبختانه این امتیازات نوید یک عنوان شبیه ساز فوتبال واقع گرایانه تر و مهیجی را می دهد.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

با آغاز فصل جدید رقابت های فوتبال در سراسر جهان، هر ساله میزبان نسخه های جدید دو مجموعه قدیمی و پرطرفدار FIFA و Pro Evolution Soccer هستیم که هر کدام از این دو سری طرفداران و هواداران خاص خود را دارند.

دو سری شبیه ساز فوتبال «فیفا» و «پی اس» در طول تاریخ خود با فراز و نشیب های گوناگونی همراه بودند، به طوری که با نگاهی گذرا و سریع به عملکرد آن ها متوجه می شویم که در بازه های زمانی مشخصی، این دو مجموعه به دلیل اشتباهات و مشکلات مورد انتقاد بازیکنان و طرفداران قرار گرفتند و در عوض، گاها هم به طور چشمگیری بازخوردهای مثبت هواداران را به همراه داشتند.

با این وجود، چه برای هواداران سری فیفا و چه برای طرفداران پر و پا قرص مجموعه PES پوشیده نیست که این رقابت دیرینه و نفس گیر در سال های اخیر به شدت حساس و دشوار شده است و از طرفی، شرکت کونامی و مجموعه Pro Evolution Soccer دیگر در دوران اوج خود به سر نمی برند و هم اکنون به دلیل تلاش مداوم بخش ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز، بازی FIFA در برخی جوانب یک سر و گردن از مجموعه پی اس بالاتر است.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

زمانی که سری Pro Evolution Soccer با مشکلات موتور سازنده، کیفیت بسیار پایین چهره بازیکنان و استادیوم های ورزشی، هوش مصنوعی ضعیف بازیکنان و داوران و همچنین طبیعی و واقعی نبودن فیزیک توپ و بازیکنان دست و پنجه نرم می کرد، به لطف تلاش شرکت الکترونیک آرتز، پیشرفت عظیمی در فرانچایز FIFA به دست آمد و باعث شد تا سری پی اس در بسیاری از مکانیزم ها و المان ها از رقیب دیرینه خود عقب بماند.

از این رو، شرکت کونامی هر ساله با عرضه نسخه جدیدتر سری PES، در تلاش است تا ضمن رفع مشکلات قبلی، ویژگی های تازه تری را به آن اضافه کند و این اثر در هر بخشی از جمله سیستم شوت زنی، پاس دهی، کنترل توپ و غیره حس و حال طبیعی تر و واقعی تری داشته باشد. با اینکه این موضوع به راحتی در چندین نسخه اخیر سری PES مشهود است و حتی تازه ترین نسخه این مجموعه به نام Pro Evolution Soccer در این زمینه بسیار عالی و بی نقص ظاهر شده، اما این عنوان ویدیویی پرطرفدار در بخش لایسنس و مجوز لیگ ها و تیم ها یک گام به عقب برگشته است!

بر این اساس، پیشرفت های قابل توجهی در بازی پی اس 2019 صورت گرفته که این نسخه را به یکی از بهترین نسخه های چند سال اخیر مجموعه PES تبدیل می کند. یکی از مهمترین این پیشرفت ها، بهبود وضعیت کنترل توپ و سیستم شوت زنی و پاس دهی است که این اثر ویدیویی را بیشتر از پیش به دنیای واقعی نزدیک تر کرده است. کاهش سرعت بازی نیز از دیگر مواردی است که به واقع گرایانه تر شدن بازی کمک به سزایی کرده است.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

یکی دیگر از پیشرفت های عنوان پی اس 2019، افزایش کیفیت و گرافیک فنی و بصری بازی است که به واسطه آن، چهره بازیکنان و تماشاگران، بافت های ورزشگاه ها و چمن بازی بسیار زیبا به نظر می رسد. به علاوه، در صورتی که خیلی سخت گیرانه عمل نکنیم، سیستم تاثیر خستگی بازیکنان بر روی عملکرد آن ها نیز تقریبا بی نقص است و بر روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارد که این موضوع هم باعث شده تا عنوان ویدیویی Pro Evolution Soccer 2019 واقعی تر از گذشته باشد.

اما مشکل کمبود تیم های رسمی و لیگ های فوتبال موضوعی است که در این چندین سال گریبانگیر سری پی اس شده و ظاهرا این ایراد به همراه عملکرد نامناسب و ناامید کننده گزارشگری تمامی ندارد. بازی PES 2019 نه تنها به این مشکل بزرگ خاتمه نداده، بلکه یکی از اصلی ترین نقاط قوت و مثبت خود یعنی مجوز لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده است و این بار بر خلاف همیشه، شبیه ساز رقابت های این لیگ مهیج اروپایی را در بازی «فیفا 19» تجربه خواهیم کرد.

با همه این ها، بازی PES 2019 یک اثر شبیه ساز فوتبال جذاب و هیجان انگیزی است که همچنان به پیشرفت ها و عملکرد مثبت نسخه های قبلی ادامه می دهد و با گذشت زمان، وضعیت این مجموعه بهتر و بهتر می شود که به خاطر گیم پلی مهیج، لحظات شیرین و شگفت انگیزی را برای دوست داران ورزش فوتبال رقم می زند. هرچند، این عنوان یک اثر بی عیب و ایرادی نیست و در این باره باید از وجود مشکل کمبود تیم ها، ایرادات گزارشگری و هوش مصنوعی نسبتا ضعیف بازی چشم پوشی کنیم.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

شایان ذکر است؛ در حال حاضر میانگین نقدها و نمرات بازی PES 2019 در وب سایت معتبر متاکریتیک از میان 9 نقد، نمره 80 از 100 است که این امتیاز از پیشرفت قابل توجه مجموعه پی اس حکایت دارد.

در ادامه به بررسی امتیازات، نقدها و نمرات بازی PES 2019 می پردازیم.

وب سایت GameSpot؛ نمره موقت و اولیه 90 از 100

(نقد و بررسی این وب سایت هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است.)

کمبود لایسنس های تیم مختلف در بازی Pro Evolution Soccer 2019 همچنان ناامید کننده است، اما این عنوان ویدیویی ویژگی ها و عملکردهای مثبت و خوب نسخه های اخیر خود را همچنان ادامه داده است تا کماکان یک بازی شبیه ساز فوتبال رضایت بخش و شگفت انگیزی را برای بازیکنان به ارمغان آورد و در نهایت نیز یکی از عناوین برتر و بزرگ شبیه ساز فوتبال تبدیل شود.

از نکات مثبت و جدید بازی پی اس 2019 می توان به بهبود فیزیک توپ، کنترل توپ، واقع گرایانه تر شدن پاس ها و شوت ها، سیستم دریبل زنی و عملکرد بهتر هوش مصنوعی دروازه بان ها و بازیکنان اشاره کرد. با این حال، این عنوان ویدیویی مشکلاتی هم دارد! کونامی در سال جاری مجوز لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و این موضوع لطمه بزرگی را به مجموعه پی اس وارد کرد. در عوض، سازندگان با اخذ لایسنس و مجوز برخی تیم های محبوب دنیا، سعی در برطرف سازی این مشکل داشت، اما این عنوان همچنان از مشکل کمبود لایسنس و تیم های رسمی رنج می برد.

وب سایت Areajugones؛ نمره 88 از 100

فصل جدیدی برای بازی Pro Evolution Soccer 2019 آغاز شده است که متاسفانه این عنوان ویدیویی راه تازه و بهتری را در پیش نگرفته است. از طرفی، ما خوشحال هستیم که به شما اطمینان دهیم به لطف گیم پلی درگیر کننده و مهیج بازی، با بهترین نسخه مجموعه «پی اس» رو به رو هستیم که این اثر ورزشی بیشتر از همیشه به دنیای واقعی فوتبال شبیه سازی شده و بسیار واقع گرایانه تر از گذشته به نظر می رسد.

وب سایت Game Informer؛ نمره 85 از 100

مجموعه Pro Evolution Soccer کمی از دوران اوج و باشکوه خود فاصله گرفته است که این موضوع باعث می شود تا نقاط ضعف بازی، این عنوان ویدیویی را به یک اثر ناامید کننده تبدیل کند. به عنوان مثال، هوش منصوعی بازی همچنان جای کار دارد و در برخی از بخش های بازی، مشکلات هوش مصنوعی به شدت احساس و گاها حرکات غیرقابل پیش بینی از بازیکنان و حتی داوران مشاهده می شود.

با این حال، بازی پی اس 2019 از حیث گرافیک فنی و بصری بهتر از نسخه های قبلی عمل کرده است و زمین چمن بازی و چهره فوتبالیست ها نیز خیره کننده و زیبا به نظر می رسد. به علاوه، ویژگی های جدیدی از جمله تاثیر خستگی بر روی عملکرد بازیکنان و همچنین کاهش سرعت بازی، این اثر ورزشی را بیشتر از گذشته به واقع گرایانه تر شدن آن نزدیک کرده است.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

تمرکز ویژه بر روی قابلیت های فردی بازیکنان، نسخه 2019 مجموعه Pro Evolution Soccer را با نسخه های پیشین متمایز کرده است. اینکه هر بازیکنان رفتار خاصی از خود را در زمین مسابقه به نمایش می گذارد باعث شده تا بازی پی اس 2019 واقعی تر از نسخه های پیشین ظاهر شود و به همین دلیل، حس و حال گیم پلی آن نیز واقعی تر و طبیعی تر از قبل شده است.

از این رو، تمرکز سازندگان بر روی قابلیت های فردی هر بازیکن، اصلی ترین ویژگی مثبت بازی پی اس 2019 تلقی می شود و این موضوع را می توان یکی از دلایل انتخاب این عنوان دانست! بازی پی اس 2019 میزبان حالت جدیدی نیست و تغییرات بزرگی نیز در گیم پلی و کیفیت بصری فنی و چهره بازیکنان ایجاد نشده است و در صورتی که به دنبال چنین مواردی هستید، خرید این عنوان را پیشنهاد نمی کنیم. همانطور که اشاره کردیم، تنها دلیلی که می تواند شما را به خرید این نسخه ترغیب کند، شبیه سازی واقع گرایانه هر بازیکن در زمین مسابقه است.

وب سایت Gameblog.fr؛ نمره 80 از 100

به دلیل ساخت و خلق گیم پلی فوق العاده جذاب، بازی Pro Evolution Soccer 2019 تجربه لذت بخش، درگیر کننده و هیجان انگیزی از یک اثر ورزشی شبیه ساز فوتبال را برای بازیکنان و طرفداران به ارمغان می آورد. در حقیقت، با صرف نظر از سوت های مکرر داور که به صورت مداوم بازی را متوقف می کند، این عنوان دقیقا مشابه یک مسابقه فوتبال شگفت انگیز و خارق العاده است.

کمبود محتوای بازی به شدت احساس می شود و این عنوان از حیث محتویات رضایت بخش عمل نکرده است. در واقع، بازی هیچ آیتم و چیز جدیدی ندارد و حتی رابط کاربری آن (UI) نیز تغییری پیدا نکرده است. البته، این موارد برای بازی های ورزشی از جمله شبیه ساز فوتبال چندان اهمیتی ندارد و هیچ لطمه ای به آن وارد نمی کند. با این وجود، این موضوع افرادی که از شرکت کونامی انتظارات بیشتری دارند را بیشتر آزار می دهد.

وب سایت We Got This Covered؛ نمره 70 از 100

با اینکه شاید وجود برخی مشکلات لایسنس و مجوز تیم ها بازی Pro Evolution Soccer 2019 را یک گام به عقب برده باشد، اما این عنوان ویدیویی یکی از بهترین بازی های فرانچایز «پی اس» به شمار می رود.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

همچنین، در ادامه می توانید سایر امتیازت، نقدها و نمرات بازی PES 2019 را مشاهده کنید. لیست زیر در صورت انتشار امتیازات و نمرات سایر منتقدان به‌روز رسانی می شود.

وب سایت Jeuxvideo.com؛ نمره 85 از 100 وب سایت GamesRadar؛ نمره 80 از 100 وب سایت Push Square؛ نمره 70 از 100 وب سایت Twinfinite؛ نمره 70 از 100

نسخه نهایی و کامل بازی مهیج و محبوب Pro Evolution Soccer 2019 در روز ششم شهریور ماه سال جاری (بیست و هشتم آگوست سال میلادی 2018) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد. ناگفته نماند که در حال حاضر نسخه استاندارد و افسانه ای (Legendary) بازی به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار و 79.99 دلار به صورت دیجیتالی در فروشگاه های ایکس باکس لایو، پلی استیشن استور و استیم به فروش می رسد.

همچنین، به لطف عرضه رایگان نسخه آزمایشی و دموی بازی PES 2019، شما می توانید بخشی از حالت های این عنوان ویدیویی را در پلتفرم خود به صورت رایگان تجربه کنید و با گیم پلی و تغییرات صورت گرفته در آن آشنا شوید. نسخه دمو بازی شامل مسابقات آفلاین Exhibition و Co-Op و همچنین رقابت های آنلاین سریع (Quick) می شود که شما از میان ده تیم باشگاهی و دو تیم ملی می توانید در دو استادیوم بزرگ «نیو کمپ» بارسلونا و «فلتینز ارینا» شالکه با دوستان خود و هوش مصنوعی بازی به رقابت بپردازید و تجربه آن لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اسامی تیم های حاضر در این نسخه، بر روی این لینک کلیک کنید.

علاقه مندان نسخه رایانه شخصی بازی Pro Evolution Soccer 2019 با مشاهده مشخصات کامل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی، می توانند از اجرا و یا عدم اجرای این عنوان ویدیویی در رایانه شخصی خود مطمئن شوند. هرچند، سازندگان تغییرات زیادی در سیستم مورد نیاز بازی به وجود نیاورده اند، اما به دلیل ارتقای گرافیک هنری و بصری، سیستم مورد نیاز بازی PES 2019 قوی تر از سیستم مورد نیاز بازی PES 2018 است.

نقد‌ها و نمرات بازی PES 2019

بر اساس گفته شرکت ژاپنی کونامی، بازیکنان و علاقه مندان برای اجرای بازی پی اس 2019 با پایین ترین تنظیمات گرافیکی به سیستمی به مشخصات پردازنده مرکزی اینتل Core i5-3470 و یا AMD FX 4350، رم 4 گیگابایتی، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 670 و یا AMD Radeon HD 7870 با دو گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارند. جهت مشاهده مشخصات کامل سیستم مورد نیاز و همچنین سیستم پیشنهادی بازی، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این مقاله، دیدگاه شما در رابطه با امتیازات و نمرات بازی Pro Evolution Soccer 2019 چیست؟ فراموش نکنید که دیدگاه و نظر شخصی خود را پس از تجربه جدیدترین مجموعه پرطرفدار پی سی با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار