|
|
کدخبر: ۱۴۷۱۵۲

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

خبرگزاری تسنیم: پرونده مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری در شبی بسته خواهد شد که نایب قهرمان فصل گذشته رقابت ها برخلاف منچستریونایتد کار آسانی برای صعود دارد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا امشب با ۲ بازی در شهر های منچستر و دورتموند به پایان می رسد تا چهره تمامی ۸ تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.

کار سخت شیاطین سرخ

المپیاکوس یونان ممکن است در تمامی بازی های اخیرش در خاک انگلیس بازنده و دست خالی به خانه برگشته باشد اما حکایت سفر جدید این تیم به جزیره با داستان سفرهای قبلی اش فرق زیادی دارد. به لطف یک پیروزی دور از انتظار در بازی رفت با نتیجه ۲ بر صفر، قهرمان فصل گذشته سوپر لیگ یونان حاشیه امنیت نسبتاً خوبی برای خود جهت صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ساخته است.

آمار و تاریخ می گویند که منچستریونایتد همیشه در بازی هایی که میزبان المپیاکوس بوده دست پر میدان را ترک کرده است اما تکرار این امر الزاماً منجر به صعود شیاطین سرخ به مرحله یک چهارم نهایی نخواهد شد مگر آنکه شاگردان دیوید مویس فردا شب حداقل ۳ گل بزنند و هیچ گلی هم دریافت نکنند. تنها در این صورت قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس می تواند برای اولین بار از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

نگاهی به آمار می تواند شیاطین سرخ را برای شکست المپیاکوس و صعود به مرحله بعد امیدوارتر کند چرا که نماینده یونان در تمام ۱۱ مسابقه ای که در خانه تیم های انگلیسی انجام داده باخته است.

با بحران بزرگی که منچستریونایتد در فصل جاری رقابت های لیگ برتر تجربه کرده، مردان مویس در بازی فرداشب محکوم به کسب پیروزی هستند چون در غیراین صورت آخرین کورسوی امید هواداران آنها برای کسب جام در فصل جاری از بین خواهد رفت.

منچستری ها که یکشنبه شب در دوئل سنتی فوتبال جزیره با نتیجه ۳ بر صفر برابر لیورپول در اولدترافورد تن به شکست دادند و به رده هفتم سقوط کردند، حالا ۱۲ امتیاز با منچسترسیتی رده چهارمی که ۳ بازی معوقه دارد فاصله دارند و این بدان معنا است که تنها یک معجزه می تواند آنها را در ۸ هفته مانده به پایان لیگ برتر در جمع ۴ تیم بالای جدول قرار دهد تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کنند.

شیاطین سرخ با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل جاری هم می توانند فصل آینده دوباره در این رقابت ها حضور پیدا کنند اما تحقق این موضوع هم با وضعیتی که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در حال حاضر دارد به چیزی شبیه یک معجزه می ماند. با این حال مطمئناً هیچ یک از هواداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس دوست ندارد شاهد حذف تیمش در اولین مرحله حذفی باشد.

راه هموار دورتموند برای صعود

برخلاف منچستری ها، بورسیا دورتموند کار به مراتب آسان تری برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارد. نایب قهرمان فصل گذشته آلمان و لیگ قهرمانان اروپا، فرداشب میزبان زنیت سن پترزبورگ است، تیمی که در بازی رفت ۲ تیم در روسیه تن به شکست سنگین ۴ بر ۲ داد و عملاً با شانس صعود در مرحله بعد وداع کرد. شکست بازی رفت، روس ها را ملزم می کند در سیگنال ایدونا پارک حداقل ۳ گل بزنند و گلی هم نخورد تا به دور بعد راه یابند.

فاصله ۲۳ امتیازی دورتموندی ها با بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده بندی، آنها را از کسب قهرمانی لیگ ناامید کرده اما پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا و صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها برای دومین سال پیاپی، می تواند بخشی از اعتبار از دست رفته این تیم را احیا کند. در سمت مقابل اما زنیت کار سختی برای کسب دومین تجربه حضورش در مرحله یک چهارم نهایی دارد. تنها باری که نماینده روسیه توانسته در جمع ۸ تیم پایان لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد، در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بود که با شکست بنفیکا به این موفقیت رسید.

زنیت فرداشب با یک تغییر بزرگ نسبت به بازی رفت برابر دورتموند قرار می گیرد که آن تغییر سرمربی اش است. لوچانو اسپالتی به دلیل کسب نتایج ضعیف از جمله شکست ۴-۲ بازی رفت برابر دورتموند، هفته پیش برکنار شد و حالا به جای وی دستیارش، سرگی سماک هدایت تیم را بر عهده دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار