|
|
کدخبر: ۱۴۷۲۴۶

قهرمان فیوچرز کیش در گفت و گو با فارس:

قهرمان رقابت های تنیس فیوچرز کیش گفت: اگر فرصت حضور در لیگ ایران نصیبم شود از آن استقبال می کنم و خیلی هم خوشحال می شوم و حتی این کار می تواند تمرین خوبی هم برای من باشد.

به گزارشخبرگزاری فارس، ویکتور کریوی، تنیسور ۳۱ ساله رومانیایی که عنوان قهرمانی دو هفته از سه هفته رقابت های تنیس فیوچرز کیش را از آن خود کرد اعتقاد دارد برای اینکه هر ورزشکاری در رشته خود بتواند به سطح اول جهان برسد باید زمان زیادی را از کودکی صرف آن کند تا جایی که تمرین مداوم ۱۰ هزار ساعته می تواند یک ورزشکار را در هر رشته ای به این سطح برساند.

کریوی که روزی در رده بندی ۷۰ جهان قرار داشته و حتی دو مرحله از رقابت های اوپن فرانسه را هم با برتری پشت سر گذاشته و برتری مقابل حریفانی مقابل ممفیس و تسونگای را هم در کارنامه دارد در سال های پایانی بازیگری خود از حضور در لیگ ایران استقبال کرده و این موضوع را خوشحال کننده می داند.

بر همین اساس با وی گفت و گویی را ترتیب دادیم که متن کامل آن در زیر می آید:

فارس: دو قهرمانی از سه هفته رقابت ها را به دست آوردی؛ با این حال یک شکست ناباورانه را در فینال هفته دوم مقابل حریف صربستانی تجربه کردی.

دلیل اصلی شکست هفته دوم به خاطر خستگی مضاعف بود. شما وقتی در چنین تورنمنتی که حریفان قدرتمندی در آن دارد با خستگی کار را دنبال کنی، حریفان به خوبی متوجه این موضوع خواهند شد و برای پیروزی تلاش خود را دوچندان خواهند کرد، ضمن اینکه حضور من در سید یک مسابقات نیز عاملی می شود تا همه حریفان با یک دید دیگر مقابل من به میدان بیایند.

وقتی خسته بودم، دیگر از قدرت و سرعت خبری نبود و به واقع دیگر نمی توانستم تکان بخورم.

فارس: به عنوان تنیسوری که حضور در رنکینگ ۷۰ جهان را هم تجربه کرده و بازیکنان بزرگ زیادی را شکست داده ای، چه توصیه ای برای تنیسورهای ایرانی داری تا آنها هم بتوانند روزی به سطح بالای تنیس جهان برسند؟

رسیدن به سطح بالا کار بسیار سختی است و باید برای رسیدن به این امر، تلاش و سعی مضاعفی را پشت سر گذاشت.

خیلی مواقع یک تورنمنت طولانی و خسته کننده می شود و یک بازیکن باید بتواند خود را در چنین شرایطی آماده نگه دارد. در این بین و زمانی که یک بازیکن به آرامی انگیزه اش را از دست می دهد، حضور سایر عوامل درونی و بیرونی مانند مربی و سایر موارد می تواند به بازیکن کمک کرده و او را به اهدافش نزدیک کند.

در این بین باور به رسیدن به هدف می تواند بیش از همه چیز به یک بازیکن برای رسیدن به سطح بالای تنیس کمک کند.

فارس: از لحاظ فنی باید چه برنامه هایی را سپری کرد؟

اگر یک تنیسور بخواهد روزی به واقع حرفه ای شود، باید ۱۰ هزار ساعت تمرین را پشت سر بگذارد که البته این هم یک موضوع پنهانی نیست و فرمول ها و آمارهایی هست که در کتاب ها وجود دارد.

در مجموع هر آدمی در هر حرفه ای بخواهد به سطح اول آن برسد و مستر آن رشته شود باید وقت و زمان را در حرفه اش بگذارد.

اینکه می گویم ۱۰ هزار ساعت یعنی از هشت سالگی روزانه چهار ساعت تمرین کرده تا بتوان در ۲۰ سالگی به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در رشته خود در جهان مطرح شویم.

این موضوع ممکن است در تنیس باشد یا در هر رشته ورزشی دیگری. اگر اسم یک نفر را می گذارند حرفه ای و مستر یعنی کسی که زمان زیادی را برای رسیدن به آن صرف کرده است؛ بنابراین هر کسی هم نمی تواند به این سطح برسد، چون اگر کار هر کسی بود امروز قهرمانان ورزشی بیشماری را در تمام رشته ها داشتیم.

فارس: حاضر هستی در لیگ ایران بازی کنی؟

اگر برنامه لیگ ایران با برنامه من هماهنگی داشته باشد، چرا که نه. از این موضوع استقبال می کنم و خیلی هم خوشحال می شوم و حتی این کار می تواند تمرین خوبی هم برای من باشد.

فارس: با توجه به سن و سالت فکر می کنی دوباره بتوانی به سطح اول تنیس جهان بازگردی؟

در این سن دیگر به فکر آینده نیستم و فقط به حال فکر می کنم. در حال حاضر برایم مهم این است که از اشتباهات گذشته درس گرفته و دیگر آنها را تکرار نکنم و سطح آمادگی بدنی خود را در این شرایط در سطح خوبی نگه دارم.

فارس: تنیسورهای ایرانی را می شناسی؟

فقط حمیدرضا نداف را می شناسم.

فارس: شرایط میزبانی این رقابت ها چظور بود؟

شرایط میزبانی تقریبا بی عیب و نقص بود و تقریبا هر چه می خواستیم برایمان فراهم بود.

برای اولین بار به ایران آمدم و خوشحالم که شاهد چنین میزبانی از سوی برگزار کننده رقابت ها بودیم.

تنها پیشنهادی که دارم این است که در یک تورنمنتی با این سطح باید از لحاظ خدمات پزشکی، مجهزتر باشید و امکانات بهتری را از این لحاظ ارائه دهید.

انتهای پیام / ش

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار