|
|
کدخبر: ۱۴۷۴۲۰

رقابت های جام جهانی کشتی آزاد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در طول ۴۲ سال برگزاری پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد که به صورت تیم به تیم برگزار می شود، تاکنون پنج بار به مقام قهرمانی این رقابت ها رسیده است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، در نخستین ساعات بامداد امروز(دوشنبه) به وقت تهران در پایان چهل و دومین دوره پیکار های جام جهانی سال ۲۰۱۴ کشتی آزاد درشهر لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیای آمریکا، بار دیگر به مقام قهرمانی این پیکارها دست یافت، این قهرمانی پس از کسب عنوان نخست در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سومین قهرمانی متوالی آزادکاران کشورمان در این رقابت ها بود.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکوی جمهوری آذربایجان، ۲۰۱۳ تهران و ۲۰۱۴ لس آنجلس آمریکا با کسب مقام قهرمانی، جام جهانی کشتی آزاد را بالای سر برده است.

پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد ازسال ۱۹۷۳ به میزبانی آمریکا در شهر تولیدو این کشور، پی ریزی و بنیان گذاشته شد. در مدت ۴۲ سال برگزاری این پیکارها از سال ۱۹۷۳ در تولیدو آمریکا تا ۲۰۱۴ در لس آنجلس آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق ۱۵ بار، ایالات متحده آمریکا ۱۳ بار، روسیه ۶ بار، ایران ۵ بار، جمهوری آذربایجان ۲ بار و کوبا یک بار موفق به تصاحب جام قهرمانی این مسابقه ها شده اند.
رقابت های جام جهانی کشتی که در حال حاضر بین ۱۰تیم برتر کشتی جهان و در دو گروه جداگانه برگزار می شود، از نظر نحوه و چگونگی و سبک وسیاق برگزاری رقابت هاو نیز سطح کمی و کیفی آن با پیکارهای کشتی قهرمانی جهان تفاوت دارد.

لازم به ذکراست، تیم ملی کشتی آزاد ایران علاوه بر پنج مقام قهرمانی بدست آمده در مسابقه های جام جهانی که در فوق به آن اشاره شد، به پنج بار مقام قهرمانی کشتی آزاد جهان در سال های ۱۹۶۱ یوکوهامای ژاپن، ۱۹۶۵ منچستر انگلیس، ۱۹۹۸ تهران، ۲۰۰۲ تهران و ۲۰۱۳ بوداپست مجارستان دست یافته که این مقام ها مهم تر از پیکارهای جام جهانی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار