|
|
کدخبر: ۱۴۸۲۱۲

سرمربی بلژیک در گفتگو با سایت فیفا؛

مارک ویلموتس سرمربی تیم بلژیک معتقد است در جام جهانی هر مسابقه نقش یک بازی فینال را دارد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛مارک ویلموتس، درجون ۲۰۱۲ هدایت تیم بلژیک را برعهده گرفت و این تیم کمتر از دو سال بعد جواز حضور در رقابت های جام جهانی را کسب کرد.
تیم بلژیک در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ بسیار قدرتمند ظاهر شد و بدون شکست گام در این رقابت ها گذاشت.

تیم بلژیک در دور انتخابی از ۳۰ امتیاز ممکن، ۲۶ امتیاز را کسب کرده است.

آیا این مسابقات آسانتر از چیزی بود که فکر می کردید؟ من تیم را به روش خودم آماده کرده بودم و فشار زیادی بر تیم وارد کردم بنابراین با بازی خوب توانستیم شانس حمله ی رقیبانمان را کمتر کنیم.

ما در بازی مقابل صربستان در سومین مسابقه به خوبی ظاهر شدیم.

بازی در بلگراد اولین گام بلند شما در راه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود نظرتان راجع به آن مسابقه چیست؟ آن مسابقه، سومین بازی ما بود. ما یکی از اصلی ترین رقیبانمان را درخانه اش مغلوب کردیم و توانستیم بدون دریافت گل، ۳ گل به ثمر برسانیم. درآن بازی خیلی خوب ظاهر شدیم. من اصلا دوست نداشتم که در گروه دوم شویم و به رقابتهای پلی آف برسیم.

همانطور که شما اشاره کردید توانستیم در ۱۰ بازی ۲۶ امتیاز کسب کنیم.

شما خود را به عنوان مربی چگونه توصیف می کنید؟ من یک مربی حرفه ای هستم بیشترین تجربیات را از حضور ۶ فصلی در فوتبال آلمان کسب کرده ام. تلاش می کنم تا جای ممکن انعطاف پذیر باشم.

فلسفه ی فوتبالیتان چیست؟ به نظر من درفوتبال بهترین دفاع حمله است این نوع تفکر فضای بیشتری برای گل زدن به وجود می آورد من فکر می کنم در هر مسابقه حداقل باید پنج الی شش فرصت گل زنی به وجود آید. حاضرم در مسابقه ای با ۲ گل شکست بخورم اما فرصت های گلزنی زیادی ایجاد کنم. تیم بلژیک بازیکنان با استعداد زیادی دارد که به خوبی می توانند فرصت های گلزنی زیادی ایجاد کنند.

فکر می کنید تیم بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ تا کجا بتواند به جلو برود؟ من از روی تجربه می دانم که صعود از گروه بسیار سخت است و آخر زمانی تیمی موفق این کار شد باید فقط به جلو رفتن را در ذهن داشته باشد.

هر بازی برای ما نقش مسابقه ی فینال را دارد و ممکن است هر اتفاقی در یک مسابقه رخ دهد. مثلا در بازی مقابل انگلستان در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا ما تیم برتر بودیم اما در دقایق پایانی وقت اضافه با بد شانسی گل دریافت کردیم. از این دست اتفاق ها در فوتبال زیاد است اگر بین ۱۶ تیم قرار بگیریم من واقعا دلسرد و ناامید می شوم درواقع هدف من قرار گرفتن بین ۱۶ تیم است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار