|
|
کدخبر: ۱۵۲۴۷۹

علی مرادی در گفت و گو با فارس:

دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: امسال به خاطر برگزاری بازی های آسیایی و توزیع سهمیه های المپیک در رقابت های قهرمانی، جهان سال بسیار مهمی برای قاره آسیا محسوب می شود.

علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص تغییر محل برگزاری رقابت های وزنه برداری بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی گفت: با توجه به بازدیدی که از محل پیشنهادی برگزاری مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی ۲۰۱۴ داشتیم به خاطر بعد مسافت و اینکه تاسیسات و امکانات این مکان در شأن بازی های آسیایی نبود با برگزاری رقابت های وزنه برداری در این مکان موافقت نکرده و از مسئولان برگزاری درخواست کردیم تا مکان جدیدی برای این رقابت ها تعیین کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان برگزاری بازی های آسیایی سالن خوبی را مهیا کرده و پس از بازدیدی که از این محل با حضور ناظر فدراسیون جهانی به عمل آمد با برگزاری رقابت ها در سالن جدید موافقت شد، ضمن اینکه از مزایای این مکان جدید می توان به نزدیک بودن آن به دهکده بازی ها اشاره کرد.

مرادی یادآور شد: امسال سال بسیار مهمی برای قاره آسیا محسوب می شود. از یک سو رقابت های قهرمانی جهان که در آن سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۶ توزیع می شود در قزاقستان برگزار خواهد شد و از سوی دیگر بازی های آسیایی را در پیش داریم که هر دو رقابت با فاصله زمانی نزدیکی در قاره آسیا نزدیک می شود و امیدوارم کشورهای آسیایی ضمن حضور فعال در بازی های آسیایی بتوانند از حداکثر ظرفیت موجود برای کسب سهمیه های المپیک در رقابت های قهرمانی جهان نیز استفاده کنند.

رئیس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا یادآور شد: امسال المپیک نوجوانان در ناینجنیگ چین نیز برگزار می شود که این رقابت ها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مرادی گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای بین کنفدراسیون وزنة برداری قاره های آسیا و آفریقا امضا شد که اولین گام در جهت ارتقاء آموزش برای قاره آفریقا با کمک فدراسیون جهانی وزنه برداری و کنفدراسیون آسیا با اعزام مدرسان وزنه برداری به این قاره به عمل آمد. بر همین اساس قرار است در سال جاری اولین دوره رقابت های وزنه برداری آسیا، آفریقا با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کشور ازبکستان و با فاصله زمانی ۱۰ روز بعد از رقابت های قهرمانی جهان در کشور ازبکستان برگزار شود که ما برای این رقابت با رایزنی هایی که با ازبک ها داشتیم، قرار شد به رایگان ۵ وزنه بردار و مربی را در این رقابت ها پذیرا باشیم.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار