|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۲۳

گزارش فارس از تشکیل شورای ارزیابی برای بازی های آسیایی

کمیته ملی المپیک با تشکیل شورای ارزیابی در تلاش است با حمایت از قهرمانان نتایج خوبی را در بازی های آسیایی کسب کند.

به گزارشخبرگزاری فارس، با تغییر ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی به مرکز نظارت بر تیم های ملی، کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک امروز در حکمی اصغر رحیمی را که پیش از این به عنوان دبیر ستاد تدارکاتی فعالیت می کرد به عنوان رئیس این مرکز انتخاب کرد.

نظارت و ارزیابی بر کار فدراسیون ها و تعامل و همکاری صمیمانه با ورزشکاران و همچنین ارائه گزارش تحلیل فنی از وظایف رئیس مرکز است. البته مطمئناً در نفس کار ستاد بازی های آسیایی با مرکز نظارت بر تیم های ملی تفاوتی دیده نمی شود، اما به نظر می رسد کمیته ملی المپیک در نظر دارد با این تغییر نامی که صورت گرفته بیش از گذشته تعاملش را با فدراسیون ها بیشتر کرده و نظارت بر تیم های ملی هم برای حضور در این بازی ها بیشتر شود.

* جذب اسپانسر تنها راه حل ممکن برای تزریق بودجه به کمیته

فعال کردن کمیته های مختلف کمیته ملی المپیک از جمله پزشکی، بازاریابی، جسمانی، علمی و فرهنگی از دیگر وظایف رئیس مرکز است که به نظر می رسد در فاصله کمتر از ۶ ماه باقی مانده به رقابت های ۲۰۱۴ باید به زودی فعال شده و کارهای خود را انجام دهند. یکی از مهمترین کمیته ها، بازاریابی است که باید هر چه زودتر کارش را آغاز کند. قیمت دلار و بلیت و همچنین وسائل ورزشی بالا رفته و با بودجه محدودی که برای بازی های ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده عملاً بدون جذب اسپانسر نمی توان کاری را پیش برد بنابراین تنها راه حل ممکن این است که کمیته بازاریابی بلافاصله اقدام به جذب اسپانسر کند تا هرچه زودتر بودجه به کمیته ملی المپیک تزریق شود. در غیر این صورت بودجه در نظر گرفته شده کفاف این بازی ها را نخواهد داد.

* بازگشت دنیامالی به ورزش با انتصاب جدید در کمیته

حکم دیگری هم که جدید به نظر می رسد انتخاب احمد دنیامالی به عنوان رئیس شورای ارزیابی و تحلیل فنی کمیته ملی المپیک است. با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک همچون دوره های گذشته در نظر ندارد برای همه رشته های شرکت کننده ناظر فنی داشته باشد قرار شد تا کمیته ملی المپیک شورایی داشته باشد و بر کار فدراسیون ها و تیم های ملی نظارت کند. بررسی وضعیت تیم ها و قهرمانان رشته های ورزشی شرکت کننده در سطوح مختلف آسیا و جهان، نظارت مستمر بر حسن اجرای برنامه عملیاتی فدراسیون ها از مهمترین وظایف این رئیس است. البته با توجه به سوابقی که دنیامالی در قایقرانی دارد؛ عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کانوئینگ و مسئول توسعه قایقرانی در آسیا و برنامه توسعه ای که برای آسیا در نظر گرفته شده وی می تواند به کمیته ملی المپیک کمک کند.

اما یکی از موارد مهم این است که تشکیل این کمیته و شوراها می تواند به اعضای هیأت اجرایی در آمادگی تیم های ملی کمک کند، اما فراموش نشود که لازم است این روسایی که انتخاب شده اند تعامل شان را با فدراسیون ها بهتر از گذشته کنند. رفاقت ها با روسای فدراسیون ها بیشتر شده و آنها هم نگاه جانبدارانه ای نداشته باشند و بتوانند از تخصص این افراد استفاده کنند. این مرکز و این شورا می تواند بازوی کمیته ملی المپیک برای کسب نتایج بهتر و حمایت از قهرمانان باشد به شرطی که از نگاه تخصصی افرادی که انتخاب شده اند استفاده شود.

به گزارش فارس، بازی های آسیایی ۲۰۱۴ از ۲۸ شهریور در اینچئون کره جنوبی آغاز می شود.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار