|
|
کدخبر: ۱۶۰۳۵۲

از ناراحتی بنر را نچرخاندیم

دروازه بان ملی پوش تیم فوتبال نفت گفت: فصل گذشته من تمرینات خوبی داشتم اما سرمربی تیم ما تحت تاثیر حرف های دیگران قرار گرفت.

علیرضا بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم فوتبال نفت و کسب سهمیه آسیایی این تیم و همچنین دعوت شدنش به تیم ملی و عملکردی که امسال توانست در لیگ برتر از خود به نمایش بگذارد صحبت هایی را کرد که در زیر می خوانید:

فارس: ابتدا در مورد کسب سهمیه آسیایی نفت صحبت کن، فکر می کردید که بتوانید این مقام را از آن خود کنید؟

فصل سختی را پشت سر گذاشتید بازیکنان و کادر فنی زحمت زیادی برای تیم کشیدند و ما از ابتدا به دنبال سهمیه آسیایی بودیم و به قهرمانی فکر نمی کردیم اما کم کم بازیکنان نشان دادند که لیاقت قهرمانی هم دارند و از خیلی تیم های دیگر برتر هستند. ای کاش در دیدار هفته پایانی ما در رده های دوم و یا سوم قرار داشتیم که با استرس کمتری به میدان می رفتیم زیرا می دانید که تیمی که صدرنشین است اگر حتی سهمیه آسیایی هم کسب نکند شرایط دشواری خواهد داشت خدا را شکر می کنم که توانستیم این عنوان را از آن خود کنیم.

فارس: پس از بازی مسائلی مطرح شد که بازیکنان از بنر حمایت شده از زنگنه وزیر نفت ناراحت شده بودند این موضوع صحت داشت؟

واقعاً بازیکنان متوجه بنری نشدند پس از پایان بازی همه ناراحت بودند که چرا قهرمان نشدیم. به ما گفتند که پرچمی را در دست بگیریم و دور تا دور زمین بدویم اما بازیکنان ناراحت بودند و این کار را انجام ندادند. چه اشکالی دارد از وزیر نفت هم تشکر کنیم موضوع تشکر از وزیر نفت نبود بلکه بازیکنان ناراحت بودند و علت این موضوع همین بود. همانطور که کادر فنی و مدیریتی ما گفتند ایرادی ندارد که بخواهیم از وزیر نفت تشکر کنیم او زحمت زیادی برای تیم کشیده است.

فارس: مسئله دیگری که پس از قهرمانی نفت مطرح شد انتشار لیست قرارداد بازیکنان بود گفته می شد که برخی از بازیکنان از این موضوع ناراحت شدند.

از یکی، دو هفته گذشته مدیریت با ما صحبت کرد که می خواهیم این کار را انجام دهیم من شنیده ام که ذوب آهن ۱۵ میلیارد هزینه کرده و تا آستانه سقوط پیش رفت اما ما که ۶.۵ میلیارد هزینه کردیم تا هفته پایانی در کورس قهرمانی بودیم بازیکنان ناراحت نشده بودند یحیی گل محمدی هم ناراحت نبود. امیدوارم از سال آینده همه تیم ها این کار را انجام دهند.

فارس: در مورد دعوت شدنت به تیم ملی صحبت کن. به لیست تیم ملی اضافه شده ای و قرار است امشب به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی ملحق شوی.

کی روش مربی بسیار بزرگی است و خیلی خوشحالم که به من در این سن اعتماد کرده است امیدوارم بتوانم نظر او را جلب کنم و جواب اعتماد او را بدهم. کی روش اگر در خارج از کشور به سر می برد اما تمامی بازی ها را زیرنظر دارد خیلی خوشحالم که توانستم به تیم ملی راه یابم.

فارس: فکر می کنی علت دعوت شدنت خط خوردن رحمان احمدی دروازه بان سپاهان بود؟

در جریان این مسائل نیستم و خبر ندارم فقط چیزی که می دانم این است که خیلی خوشحالم که به اردوی تیم ملی دعوت شده ام.

فارس: در ابتدای فصل فکر می کردی به چنین جایگاهی برسی؟ باید با سوشا مکانی رقابت می کردی که شرایطت دشوار به نظر می رسید.

من واقعاً در چند سال گذشته تمرینات بسیار خوبی انجام دادم همواره احساس می کردم که گلر اول تیم هستم نفت دو سال سه دروازه بان خوب داشت ما با یکدیگر می جنگیدیم و زمانی هم که سوشا مکانی در تیم حضور داشت با او به خوبی تمرین می کردم فصل گذشته بدشانسی آوردم و فکر کنم خدا مرا دوست نداشت! تا هفته پنجم روی نیمکت بودم و زمانی که در هفته پنجم بازی به من رسید متأسفانه دو بر یک شکست خوردیم که خیلی ها پس از آن گفتند این گلر جوان است و به او میدان ندهید. ابراهیم زاده هم محو حرف های آنها شد و در حالی که هفته هفتم مقابل پرسپولیس سوشا مکانی محروم بود اما سرمربی تیم به من فرصت بازی نداد و حامد فلاح زاده که تا چند هفته گذشته از آن در لیست ۱۸ نفره هم قرار نداشت درون دروازه قرار گرفت. برخی از مدیران باشگاه گفتند که بیرانوند دروازه بان جوانی است و همین موضوع باعثشد تا نیمکت نشین شوم واقعا جا دارد در این جا دست یحیی گل محمدی را ببوسم او همه جوری پشتم بود و خدا را شکر می کنم که توانستم در این فصل عملکرد خوبی داشته باشم.

فارس: پس فصل گذشته مدیریت باشگاه تو را نیمکت نشین کرد؟

من با ابراهیم زاده هم صحبت کردم او به من برخی مسائل را گفت این را هم باید بگویم که مدیریت باشگاه واقعاً همانند پدر به من کمک کرد آقای علیپور، آقای قنبرزاده کمک زیادی به من کردند من زندگی ورزشی ام را مدیون آقای علیپور هستم اما برخی ها گفتند که بیرانوند جوان است و به او میدان ندهید در حالی که من خوب تمرین می کردم حتی زمانی که در اردوی تیم ملی امید بودم و پیش از بازی مقابل پرسپولیس در هفته هفتم قنبرزاده در مصاحبه ای اعلام کرد که مقابل پرسپولیس به دروازه بانی میدان می دهیم که قرار بود به این تیم بپیوندد من خیلی از این موضوع خوشحال شدم و روحیه ام دو، سه برابر شد اما زمانی که یک هفته پیش از بازی متوجه شدم در ترکیب جا ندارم ناراحت شدم یکی از مدیران باشگاه جلوی من به فلاح زاده گفت تو گلر ما مقابل پرسپولیس خواهی بود و این فرصت را خدا به تو داده است و از آن استفاده کن من بعداً به مسئولان گفتم که این کارشان اشتباه بوده زیرا دیگر انگیزه ای برای بازیکن نمی ماند که تمرین کند وقتی مقابل چشمان بازیکن چنین حرفی گفته می شود بازیکن انگیزه اش را از دست می دهد. من سعی کردم که چنین اتفاقی برایم رخ ندهد.

فارس: در فصل گذشته صحبت هایی هم درباره حضورم در پرسپولیس مطرح شد اینکه گفته شده بود تا از نفت به داماش بروید تا با پول کمتری به پرسپولیس ملحق شوی.

در آن زمان مسئولان پرسپولیس فکر می کردند من بازیکن معمولی هستم و می خواستند کاری کنند که سود کنند گفتم که من به داماش بروم و مرا از آن جا بگیرند تا قیمتم را مسئولان نفت بالا نبرند من از این صحبت آنها ناراحت شدم گفتم اگر لیاقت تیم شما را ندارم چرا این کار را انجام می دهید. گفتم که امکان ندارد قبول کنم نمی توانم چنین کاری را انجام دهم بعد هم البته آنها نامه زدند اما متأسفانه با نفت قرارداد داشتم و مدیریت نخواست که چنین اتفاقی رخ دهد حتی بحثم در گهر دورود هم بود اما این اتفاق رخ نداد.

فارس: گفتی متأسفانه قرارداد داشتی یعنی دوست داشتی که به پرسپولیس بروی؟

من واقعاً در چند سال اخیر به آرزوهایم رسیدم با تیم نفت سهمیه آسیایی گرفتم اما به هر حال هر کسی دوست دارد روزی در باشگاه بزرگی بازی کند البته شک نکنید در حال حاضر اولویت اول من باشگاه نفت خواهد بود من یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارم و باید ببینم هر چه قسمت است رقم خواهد خورد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار