|
|
کدخبر: ۱۶۱۳۰۵

برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات برای برخی فدراسیون ها

رئیس فدراسیون شطرنج اعتقاد دارد بازی های آسیایی مهمتر از جنگ ایران و عراق نیست که انتخابات ریاست جمهوری را در آن زمان برگزار کردند.

محمدجعفر کامبوزیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، درباره انتخابات فدراسیون ها مبنی بر اینکه بعد از بازی های آسیایی باشد یا قبل از بازی ها، گفت: انتخابات فدراسیون ها از انتخابات ریاست جمهوری مهم تر نیست که در زمان جنگ برگزار کردیم. اگر انتخابات فدراسیون ها به تاخیر بیفتد تخطی از قانون است. بازی های آسیایی که از جنگ ایران و عراق مهم تر نیست.

وی ادامه داد: آرزویم این است اتفاقی بیفتد تا یک ماه قبل از اینکه دوره ۴ ساله یک رئیس فدراسیون به پایان برسد همه چیز مشخص شود تا رئیس جدید بتواند کارها را انجام دهد و اتفاقات را رصد کند. اگر قرار باشد سرپرست بگذاریم، معمولاً همان سرپرست خودش کاندیدای ریاست می شود و ممکن است وقفه ای ایجاد شود.

کامبوزیا افزود: فدراسیونی داشتیم که که دوره ۴ ساله رئیسش به پایان رسیده و بعد از برداشتن سرپرست، وی به فدراسیون های جهانی اعتراض کرده و آنها هم که از موضوع خبر نداشتند فدراسیون را تعلیق کردند.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که برخی ها اعتقاد دارند ممکن است در این فاصله باقی مانده به بازی های آسیایی حاشیه هایی به وجود بیاید و روحیه بازیکنان بهم بریزد، تصریح کرد: ما اینجا تشکیلات داریم، باید کارها به صورتی باشد که با تغییر رئیس و مدیر دستگاه بچرخد. ما دیده ایم رئیسی برکنار شده و ورزشکار گفته به اردو نمی آیم این ضعف ورزش است. مگر فدراسیون ملک خصوصی است؟ ما در فدراسیون ماموریت داریم؛ بعد از ۴ سال هم یا رأی اعتماد می گیریم و یا نمی گیریم. باید یاد بگیریم بر اساس قانون جلو برویم. یکی از نکات مثبت سجادی همین است که انتخابات را به موقع انجام می دهد.

وی درباره جذب مربی خارجی و اینکه شنیده شده این مربی به دلیل عدم تامین بودجه از سوی کمیته ملی المپیک به ایران نیامده، گفت: خیر چنین چیزی نیست. ما فعلا نیازی نداشتیم که وی به ایران بیاید، اما نیمه دوم اردیبهشت این مربی به ایران می آید. نیامدن او به خاطر بی پولی نیست.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار