|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۹۷

به رحمتی گفتم اسپانسر بیاورد به او هم پول می رسد!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: اگر بگذارند خودم اعضای هیات مدیره را انتخاب کنم در استقلال می مانم!

به گزارشخبرگزاری فارس، علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال یکی دیگر از میهمانان برنامه ۹۰ در شب گذشته بود که رودرروی عادل فردوسی پور نشست و در خصوص موضوعات مختلفی به صحبت پرداخت.

او در ابتدای صحبت هایش و در واکنش به اظهارات خادم مبنی بر این که استقلال ۴۵ میلیارد تومان بدهی دارد گفت: کمپ ناصر حجازی برای استقلال است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هم ارزش دارد پس چرا این کمپ به چشم کسی نمی آید؟! همین رقم نشان می دهد که من برای استقلال ۱۵۰ میلیارد تومان سود آوری داشته ام. من بر اساس مکانیزم استقلال را در اختیار گرفتم و همان زمان هم با مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته شد تا ۵۰ درصد از هزینه های استقلال را ما تهیه کنیم و ۵۰ درصد دیگر را وزارت ورزش بپردازد که در این ۴ سال من ۵۰ درصدی که باید تهیه می کردم را تهیه کردم اما از طرف وزارت ورزش پولی داده نشد. حالا شما بگویید من بدهکار هستم یا وزارت ورزش و جوانان؟ البته وزارت ورزش هم مظلوم واقع شده و اگر هم خواسته کمکی کند به دلیل موانع قانونی نتوانسته است این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: من تمام صورت حساب ها را به هیات مدیره داده ام و آن ها هم آن را تائید کرده اند. در این سال ها که من مشغول به کار بودم همواره حسابرسی مطلوبی داشتم و مشکلی از این بابت وجود نداشته است. البته بارها خواستم تا باشگاه را به من بدهند تا خودم آن را اداره کنم که این اتفاق نیفتاد. البته اگر همین امروز هم این موضوع رخ بدهد من این کار را می کنم و ۷ عضو برای هیات مدیره تعیین خواهم کرد و از هر کدام ۲ میلیارد پول می گیرم و ۱۴ میلیارد هم خودم تهیه می کنم تا کارها انجام شود. ما در حالی می گویند ۲۷ میلیارد تومان هزینه کرده ایم که تیمی هم طراز با ما ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رقم قرارداد اعضای کادرفنی تیمش هم اظهار داشت: رقم کل کادرفنی ما نسبت به بعضی تیم ها خیلی هم کم است. تیمی بوده که ۱۰ میلیارد خرج کادرفنی اش کرده اما ۲ میلیارد تومان هزینه ما زیاد بوده است؟ در پرسپولیس چقدر برای آوردن ژوزه و دنیزلی خرج شد؟ درباره رقم قرارداد پژمان منتظری هم باید بگویم که رقم قرارداد او یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود که وقتی از استقلال جدا شد از او تخفیف گرفتیم و چون پول پرداخت مالیاتش را نداشتیم خودش هم آن را پرداخت کرد. من همیشه واقعیت ها را می گویم تا کسی نتواند من را در دام بیندازد!

وی در پاسخ به این سوال که رحمتی برای روی شورت استقلال اسپانسر جذب کرده و رقم زیادی هم بایت این موضوع پورسانت گرفته است افزود: ما به رحمتی گفتیم اگر برای شورت تیم اسپانسر بیاوری این پول به تو خواهد رسید! ما خودمان این موضوع را به او گفتیم! درباره رقم قرارداد تیموریان هم باید اعلام کنم که ۵۰۰ میلیون تومان رقم قراردادش برای رضایت نامه این بازیکن بوده است. البته باید بگویم که از لیست ما باید ۴ میلیارد تومان کسر شود چرا که نزدیک این رقم جریمه بازیکنان بوده که در این لیست لحاظ نشده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رقم قرارداد بازیکنان خارجی این تیم هم ادامه داد: ما به کاروالیو ۱۲۰ هزار دلار، کبه ۱۱۰ هزار دلار و ساموئل که بازی در لیگ برتر انگلیس را هم در کارنامه اش دارد ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کرده ایم در حالی که در حاشیه خلیج فارس برای بازیکنی مثل نیلمار ۱۱ میلیون دلار هزینه می شود که بودجه چند سال باشگاه استقلال است!

وی افزود: وقتی به منتظری ۵ میلیارد پیشنهاد می دهند مشخص است که با پول استقلال باقی نمی ماند و به این کشور می رود. به طور مثال اگر وزیر ورزش بگوید بالای ۸۰۰ میلیون به بازیکنی نده ما این کار را می کنیم اما اگر تیم به دسته یک سقوط کرد کسی نباید از من سوال و جواب کند. شما حق فوتبال را از حق پخش بدهید آن وقت ما به بیت المال کاری نداریم. اگر این پول را به ما بدهند نه تنها پولی از دولت نمی گیریم بلکه می توانیم به دولت کمک مالی هم بکنیم تا در روستاها امکانات ورزشی ساخته شود.

فتح الله زاده در خصوص قرارداد نکونام با استقلال هم ادامه داد: اوساسونا وقتی فهمید ما نکونام را می خواهیم اعلام کرد که ۲ میلیون دلار می خواهند که نکونام به ما گفت شما یک میلیارد و نهصد میلیون تومان به من بدهید خودم حلش می کنم! البته رفتن نکونام از استقلال به موضوع مالی ربطی نداشت و شرایطی به وجود امده بود که او نمی توانست در استقلال باقی بماند. اگر قرار است به این شرایط توجه شود باید به همه تیم ها نگاه کنند. چطور تیمی که من با مدرک می گویم بالای ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده و امسال سقوط کرده است حق دارد این همه پول خرج کند اما استقلال و پرسپولیس نمی توانند ۲۵ میلیارد هزینه کنند؟

وی در مورد این که ۳ میلیارد تومان از پول اسپانسر سال آینده استقلال در لیگ امسال هزینه کرده تصریح کرد: من زیر نظر هیات مدیره فعالیت می کنم وقتی آن ها دیدند که اوضاع استقلال خراب است به من مجوز دادند تا ۳ میلیارد تومان از پول سال آینده را هزینه کنم و بعد که پول به باشگاه آمد آن را جایگزین کنم.

مدیرعامل استقلال که در هفته های گذشته از رفتن از استقلال خبر داده بود دیشب گفت: با این شرایط می روم اما اگر بگذارند خودم اعضای هیات مدیره را انتخاب کنم در استقلال می مانم!

وی در خصوص کمپ استقلال که او مدعی است برای این تیم است و ۲۰۰ میلیارد تومان هم قیمت دارد اظهار داشت: زمین های شهری که در اختیار وزارت ورزش قرار دارد به شرط تملیک برای ساخت مجموعه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و در اختیار استان تهران هم بود که ما یکی از این زمین ها را گرفتیم و روی ان کار کردیم. الان هم اگر از طرف استان تهران نامه ای در همین رابطه زده شود این مجموعه برای استقلال می شود. البته هنوز سند آن به نام ما نخورده اما برای استقلال است! البته کسان دیگری هم پیش از من در استقلال بودند اما کسی سراغ این کار نرفت و فقط من این کار را کردم و این نشان می دهد که من دید مدیریتی دارم. من بارها پشت در اتاق شهرداری ها منتظر ماندم تا امضایی بگیرم!

فتح الله زاده درباره مالیات بازیکنان هم گفت: مالیات بازیکنانی مثل رحمتی، آندو، حیدری و… را باشگاه پرداخت کرده اما دیگر مالیات بازیکنان را نمی دهیم. البته قراردادهای ما با بازیکنان ترکمنچای نبوده است.

وی در مورد سفر پر تعداد کاروان باشگاه استقلال به عربستان برای بازی با الشباب در حالی که آبی ها از بی پولی می نالند تصریح کرد: بعضی ها رقم کاروان ما را ۸۸ نفر اعلام کردند اما واقعا ۷۰ نفر بیشتر نبودیم که ۵۰ نفر آن کادر فنی و بازیکنان و تدارکات تیم بود. از ۲۰ نفر دیگر هم پول و هزینه زیارت را گرفتیم و به نوعی تور زیارتی بردیم و از این راه ۳۵۰ میلیون تومان هم کسب درآمد کردیم!

در این لحظه فردوسی پور به مدیرعامل استقلال گفت که اگر ۲۰ نفر برای شما ۳۵۰ میلیون تومان درآمد داشته یعنی نفری ۱۷ میلیون تومان برای سفر به عربستان از این افراد گرفته شده که وی پاسخ داد: از همه پول نگرفتیم و پدر شهیدی که آبدارچی باشگاه است را هم بدون پول به این سفر بردیم!

مدیرعامل استقلال ادامه داد: واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال در ابتدای فصل ۹۰ درصد از بودجه باشگاه را در همان ابتدا دریافت می کرد. به طور مثال اگر قرار بود استقلال ۱۰ میلیارد تومان پول بگیرد او در ابتدای فصل ۷ میلیارد تومان را دریافت می کرد!

وی در پایان ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال بابت نتایج به دست آمده در این فصل در مورد شکایتش از کی روش افزود: کی روش به من توهین کرد اما چون او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و ایران هم شرایط حساسی برای حضور در جام جهانی دارد شکایتی از او ندارم و در کنارش می ایستم تا با هم به تیم ملی فوتبال ایران کمک کنیم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار