|
|
کدخبر: ۱۶۳۴۴۲

آبکاریان در گفت وگو با فارس:

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال گفت: به دلیل حواشی زیادی که در بازی ها وجود دارد، داوران ما نمی توانند همانند گذشته قضاوت کنند.

ورژ آبکاریان در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد عملکرد داوران در دو بازی نخست مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: مطمئنا وقتی بازی ها به مراحل حساس تر می رسد، کار داوران ما هم سخت می شود، چون خارج از قضاوت صحنه ها باید حواشی به وجود آمده بین بازیکنان و مربیان را هم کنترل کنند.

وی ادامه داد: در بازی دوم مهرام و پتروشیمی وقتی بازیکن یکی از تیم ها به زمین افتاده بود، داور، بازی را نگه داشت، اما در مقابل این حرکت تیم حریف اعتراض کرد. قبول دارم داوران ما مانند سابق قضاوت نمی کنند و آن هم به دلیل این است که حواشی زیادی در بازی به وجود می آید و تمرکزشان گرفته می شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که قبول دارید، تیم داوری دیدار دانشگاه آزاد و مهرام در حد این بازی نبود، گفت: یکی از داوران اصلی ما صادق قنبری به دلیل اینکه یکی از اقوامش فوت کرده بود، نتوانست حضور پیدا کند و به همین دلیل فرد دیگری را جایگزین وی کردیم که طبیعتا کوبل داوری بازی ضعیف تر شد. مطمئنا در بازی سوم که آذرافزا، نصر سعیدی و قنبری قضاوت خواهند کرد، سطح شان از بازی هم بالاتر خواهد بود.

آبکاریان در مورد اعتراض کوهیان، سرمربی ذوب آهن به عملکرد داوری دیدار با پتروشیمی گفت: ذوب آهن در بازی دوم بسیار خوب ظاهر شد و شاید شانس برد هم داشت. فیلم را ببینیم، بهتر می توانیم نظر دهیم. اگر اشتباهی رخ داده باشد، عذرخواهی می کنیم و اشتباهات داوران را حتما به آنها گوشزد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله پلی آف ۴۰ درصد تیم ها را بازیکنان خارجی در زمین تشکیل می دهند، گفت: ما متکی به داشته های خودمان هستیم و نباید انتظار ها از داوران بیش از توان آنها باشد. وقتی فیلم برخی بازی ها را می بینیم که دیک بازیکن به صحنه ای که خطایش محرز بوده است، اعتراض می کند، خنده مان می گیرد. شاید هم اینطور جا افتاده است که باید به هر سوتی اعتراض کنند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از سوی تیم ها گفته شده است که از داوران خارجی استفاده کنید، گفت: خیر تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است. اگر هم چنین چیزی مطرح شود، بدون تردید رد می شود، چون داوران ایرانی از کشورهای دیگر برای قضاوت پیشنهاد دارند و آن وقت ما به دنبال خارجی ها برویم. داوران ایران در آسیا جزو بهترین ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه به استقبال حاشیه نمی رویم، گفت: اگر برخی تیم ها روی داور خاصی حساسیت دارند و شاید در بازی آنها به مشکل خورده است، ما سعی می کنیم از او در آن بازی استفاده نکنیم و به نوعی مدیریت کنیم.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار