|
|
کدخبر: ۱۶۳۶۰۷

اهالی کاراته مقابل مغرضان واکنش نشان دهند

رئیس فدراسیون کاراته گفت: به مسئولان ورزش قول کسب سه مدال طلا در بازی های آسیایی اینچئون را داد ه ایم.

به گزارشخبرگزاری فارس، علیرضا سمندر با حضور در سالن شهید کبکانیان در حاشیه رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همیشه حاشیه ها به کاراته ایران لطمه زده است و این معضل متاسفانه چند سالی است که گریبان این رشته را گرفته است. بنده همیشه گفته ام که در فدراسیون به روی همه باز است و کاراته بیش از این نیاز به حاشیه سازی ندارد. به اعتقاد ما حساب اساتیدی همچون آرین خو و سلیمی از آنهایی که مغرضانه انتقاد می کنند و دنبال سهم خواهی هستند، جداست. به صراحت اعلام می کنم که سهم بیش از یک میلیون کاراته کای عضو این خانواده را به هیچکس نخواهیم داد.

وی افزود: از انتقادات سازنده ای که ارائه می شود همیشه استقبال می کنیم، اما اینکه بخواهند ناجوانمردانه به این و آن بتازند به هیچ عنوان صحیح نیست و انتظار داریم اهالی کاراته نیز که تمام این مغرضان را به خوبی می شناسند واکنش نشان دهند.

سمندر در خصوص کادر فنی جوان تیم ملی گفت: کاراته ایران مربیان بسیار خوبی دارد که در صورت پیدا کردن فرصت به خوبی می توانند توانایی خود را نشان دهند. روحانی، هروی و جعفری نیز سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در امارات با ثبت نتایج درخشان توانایی خود را اثبات کردند و ما انتخاب این سه را به هیچ عنوان ریسک نمی دانیم و به کار آنها اعتقاد داشته و خود نیز نظارت لازم را داریم.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه تیم ملی یکدست و هماهنگی داریم که بین اعضای تیم و کادر فنی یک تعامل بسیار خوب وجود دارد و کاراته کاها به مربیان خود اعتقاد دارند و این می تواند رمز موفقیت در میدانهای مهم پیش رو باشد.

سمندر در ادامه اظهار داشت: آشوری به عنوان مدیر تیم ملی فعالیت می کند، اما این مسئولیت برعهده فدراسیون است و ما همه مسائل را تحت کنترل داریم و لحظه به لحظه همه چیز را بررسی می کنیم و همراه اعضای کادر فنی و کاراته کا هستیم و اجازه نمی دهیم هیچ چیز مانع موفقیت آنها شود.

رئیس فدراسیون کاراته در واکنش به این سئوال که دستاوردهای حضور کاراته ایران در اردوی تمرینی و مسابقات جام بسفر ترکیه چه بود، گفت: این سفر برای کاراته ایران بسیار مفید بود و ما توانستیم در کنار تمرین مناسب و حضور در یک تورنمنت خوب برخی مسائل را نیز برای آینده روشن کنیم. بانوان ما حضور خوبی داشتند و با ارائه فیلم این مسابقات و تمرینات توانستیم به برخی مجوزهای لازم دست پیدا کنیم.

سمندر در مورد اعزام بانوان کاتارو به بازی های آسیایی گفت: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای کشورهای آسیایی، ما چهار کاراته کا در بخش مردان و چهار کاراته کا در بخش بانوان را به بازی های آسیایی اعزام خواهیم کرد که تصمیم به اعزام کاراته کاها در بخش کومیته گرفته ایم چرا که بانوان ما در این بخش در آسیا مشکلی ندارند و می تواند نتایج خوبی کسب کنند. هنوز این موضوع قطعی نشده و اگر به این نتیجه برسیم که می توانیم در کاتا هم مدال کسب کنیم. البته شاید یک کاتارو نیز اعزام شود.

سمندر در پاسخ به این سؤال که پیش بینی شما در مورد نتایج تیم ملی کاراته در اینچئون چیست، گفت: ما به مسئولان قول کسب سه مدال طلا را در کره جنوبی را داده ایم و از میان هشت فرصتی که برای کسب مدال داریم شرایطی را برای اعضای تیم کادر فنی فراهم خواهیم کرد تا در هر هشت فرصت بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم و مدال بگیریم و اگر بتوانیم تعداد طلاها را افزایش دهیم که شرایط برای کاروان ورزشی کشورمان بهتر شود. تمام تلاشمان را می کنیم تا حداقل ۴ مدال طلا از ۸ فرصت را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه صحبت های خود در مورد دیپلماسی کاراته ایران در مجامع بین المللی، گفت: در هیات رئیسه آسیا یک نماینده داریم که فدراسیون همکاری لازم را با او داشته و کاری نکردیم که این نماینده با مشکل مواجه شود. البته هر چند که پناهی در زمان مدیریت خود ریاست غرب آسیا را از دست داد و همین موضوع ما را با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال برای میزبانی مسابقات غرب آسیا ما نامه نگاری کردیم و حتی موافقت ضمنی با خبر شدیم مسابقات تیرماه در عربستان برگزار خواهد شد که با این موضوع مخالفیم و نه اینکه در مسابقات شرکت نمی کنیم اما اعتراض خود را به اتحادیه آسیا نیز اعلام خواهیم کرد.

سمندر در پایان صحبت های خود، گفت: نماینده ما در هیات رئیسه آسیا نفوذ لازم را ندارد و در مسابقاتی که حضور دارد حتی برای توزیع جوایز دعوت نمی شود! تلاش ما این است که در انتخابات آینده که در جریان مسابقات قهرمانی و نوجوانان آسیا در مالزی برگزار می شود این کرسی را کسب کنیم. البته برای کسب نائب رئیسی هم رایزنی خواهیم کرد چرا که استحقاق کاراته ایران بیش از این هاست. در واقع ما یک تاز آسیا هستیم و حق کاراته ایران در آسیا بیشتر از این پست ها است.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار