|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۵۶

کارشناس فوتبال گفت: بی برنامگی هایی که اردوی تیم ملی دارد باعثشده است تیم های باشگاهی بزرگ ما ضعیف شوند و لطمه بخورند و در بازی های آسیا نتیجه نگیرند.

مجتبی تقوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگارانگفت: مشکل فوتبال و ورزش ما بی برنامه بودن است. زمانی که تیم کامل نباشد، برگزاری اردو کارایی نخواهد داشت.

وی افزود: تیم ما از لحاظ فنی مشکلی ندارد بلکه آن چه نیاز است مسئله غیر فنی ماست.

وی اظهار داشت: زمانی که Afc از یک سال قبل تمام برنامه آسیایی خود را اعلام می کنند ما می دانیم که در این زمان باشگاه ها بازی آسیایی خواهند داشت و نباید اردویی برای تیم ملی در نظر بگیریم.

تقوی تصریح کرد: برنامه ریزی این نیست که ما از دو ماه قبل اعلام کنیم که تیم ملی اردو خواهد داشت بلکه برنامه ریزی اصول ومعیاری دارد که منافع تمام آن کسانی که ما را در راه یافتن به جام جهانی همراهی کرده اند و نقش داشته اند باید در نظر بگیریم و تنها نفع تیم ملی را در نظر نگیرند و این نفع باید برای همه باشد.

وی افزود: یکی از مهم ترین عاملی که باعثشده باشگاه ها لطمه بخورند نداشتن مدیریت و از همه مهمتر نوع برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: ما زمانی می توانیم بگوییم برنامه ریزی داریم که اردوها و بازی های تدارکاتی تیم ملی را طوری برنامه ریزی کنیم با زمانی که بازیکنی به تیم ملی تقویت شده بازگردد و برعکس زمانی که بازیکنی را به تیم ملی می فرستند با دلخوری همراه نباشد یا اینکه رفتن آن بازیکن به اردو به تیم باشگاهی وی لطمه وارد نکند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان داشت: ما باید یاد بگیریم برای برنامه هایی که همگانی است تک محور نباشیم بلکه برای برنامه ریزی جلسه ای بگذاریم و تمام مربیان و دستیارهای آن ها ارتباط برقرار کنیم و خودمان را با برنامه های آن ها هماهنگ کنیم.

وی هم چنین اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی تلاش های زیادی کرده است و برای بازیکنان ملی مصدوم باشگاه ها تمرین اختصاصی و بدنی تدارک دیده بود اما این کافی نیست بلکه هدف ما باید این باشد که متکی به فرد نباشیم و باید استانداردها را بالا ببریم و کار گروهی داشته باشیم.

وی بیان داشت: لیگ ما از لحاظ فنی خاصیت ندارد زیرا ما چند هفته پشت سرهم بازی برگزار می کنم اما یکی دو ماه به تعویق می افتد و این نوع بازی کردن کارایی نخواهد داشت.

تقوی در ادامه افزود: رفتاری که با سپاهان می شود اصلا در دست نیست چون تیمی که به آسیا رفته است حق این را دارد که در تمام بازی های خود بازیکنان اصلی اش را در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر هر کسی هر کاری که دوست داشت کند و تمام منافع را فقط برای تیم ملی بخواهد و کسی هم حق اعتراض نداشته باشد. این کار ما را از کار گروهی دور می کند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی ها با الفاظ و کلمات بازی می کنند و از منافع ملی صحبت می کنند اما این را باید بدانیم که منافع ملی در منافع باشگاه ها ذخیره شده است.

وی افزود: در تمام کشورهای بزرگ که فوتبال مطرحی در جهان دارند اول از همه لیگ محور و بعد تیم ملی محورند.

تقوی همچنین بیان داشت: تیم فولاد چندسالی است که بازیکنان جوان را در خود جمع کرده است و توانست خوب ظاهر شود اما همین تیم که قهرمان لیگ برتر شده است. در سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم فولاد به دلیل اینکه همیشه کمترین تعداد بازیکن ملی داشته است تا الآن ضربه نخورده و توانسته در آسیا هم نتیجه خوبی بگیرد اما همین تیم اگر مثل تیم استقلال چند بازیکن ملی داشته باشد گرفتن نتیجه در لیگ در آسیا با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: ما بازی تدارکاتی قوی نداریم و تمام بازی های تدارکاتی ما با تیم های ناشناخته درجه ۳ است. برای تقویت تیم ملی باید از کشورهای دیگر تیم به ایران دعوت کنیم یا اینکه با تیم های شناخته شده و مطرح بازی تدارک ببینیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار