|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۵۷

مروری برعملکرد تیم استقلال در لیگ سیزدهم؛

تیم فوتبال استقلال فصلی کابوس وار در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت ونتوانست در هیچ کدام از این رقابت ها به موفقیت برسد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، آبی پوشان در لیگ برتر با ۵۳ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفتند ودر کسب سهیمه آسیا ناکام ماندند همچنین در جام حذفی هم درمرحله نیمه نهایی با شکست مقابل مس کرمان از دور رقابت ها حذف شدند در لیگ قهرمانان آسیا هم باشکست مقابل الشباب عربستان از صعود به مرحله بعد بازماندند و بازی آخریشان تشریفاتی شد.

براین اساس در ادامه عملکرد تیم استقلال را مورد بررسی قرار دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

تیم استقلال با حفظ شاکله اصلی و جذب بازیکنان جدید فصل سیزدهم را شروع کرد.

اکثر کارشناسان این تیم را مدعی قهرمانی می دانستند ابدا این تصور توقع غیر منطقی نبود چرا که مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، آندوتیموریان، جوادنکونام، فرهاد مجیدی، آرش برهانی وخسرو حیدری در این تیم حضور داشتند.

حضور بازیکنان جدیدی همچون پژمان نوری، محمد قاضی، احمد جمشیدیان، محمد نظری و چند نفر دیگر درتیم استقلال انتظارات را از این تیم بالا برد.

گلزنی فرهاد مجیدی، محمد قاضی و جواد نکونام باعثشد که دیگر نبود هافبک بازی سازی همچون مجتبی جباری درتیم استقلال احساس نشود.

تیم استقلال در شش باز اول ۵ پیروزی ویک باخت را کسب کرد.

اوضاع واحوال تیم استقلال مناسب بود که یک دفعه خداحافظی غیر منتظره فرهاد مجیدی دربازی معوقه با مس کرمان شوک سوم را به استقلال وارد کرد.

برخی از بازیکنان استقلال طوری قراردارد با این تیم بسته بودند که هر زمان که دلشان می خواست می توانستند استقلال را تنها بگذارند براین اساس یک هفته بعد از جدایی پژمان منتظری وعقد قرار دادش با ام صلال، جوادنکونام با الکویت کویت رفت که این شوک آخری کار را برای استقلال سخت تر کرد.

بازیکنان جدید استقلال هم نتوانستند خلاء ستاره های جدا شده از تیم را پرکنند.



*** خریدهای فاجعه بار استقلال

استقلال درفصل سیزدهم هم یارگیری خوبی نکرد وبازیکنان جدید نتوانستند انتقادات هواداران استقلال را برآورده کنند.

پژمان نوری، مجمد قاضی، محمد مهدی نظری، احمد جمشیدیان و گوران لاوره از جمله بازیکنان جدید در فصل سیزدهم بودن که عملکرد هر کدام از این بازیکنان را بررسی کردیم که از نظر خواهیم گذراند.

پژمان نوری، این بازیکن شرایط ایده آلی درملوان بندرانزلی داشت اما وقتی به استقلال آمد عملکرد ضعیفی از خود نشان داد پژمان نوری طی ۲۳۵۳ دقیقه در ۲۸ مسابقه در زمین نه گل زد ونه پاس گل داد در حالی که درملوان طی ۲۹۱۰ دقیقه در ۳۳ بازی سه گل و ۱۰ پاس گل داد به هر حال با عملکرد ضعیفش در فصل سیزدهم جایگاهش درتیم ملی را از دست داد.

محمد قاضی یک از خریدهای نسبتاً خوب استقلال بود در شش بازی سه گل ویک پاس گل داد قاضی در پرسپولیس خوب نبود اما در استقلال متحول شد.

این مهاجم در برهه ای از فصل سیزدهم هم دچار افت شد ودر ۱۲ بازی پایش به گلزنی باز شد.

محمد مهدی نظری نظری در فجر سپاسی بهترین بازیکن تیمش بود اما در استقلال نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد مهاجم در ۲۴ مسابقه کی گل زد ودو پنالتی هم برای تیمش گرفت.
آمار این بازیکن در فصل سیزدهم خوب نبود.

اعتماد به نظری و بیرون گذاشتن برهانی باعثشد گل های تیم استقلال را بیشتر مدافعان بزنند.
احمد جمشیدیان: جمشدیان در طول فصل سیزدهم چندین بار مصدوم شد وپای ثابت کلینیک پزشکی بوده است وی هم عملکرد خوبی در لیگ سیزدهم نداشت.

گوران لاوره: این بازیکن خارجی ۳۴ دقیقه در تیم استقلال بازی کرد و بعد از این تیم جدا شد استقلال در سال های گذشته بازیکنی همچون لیام ردی هم داشته که همانند لاوره برای استقلال زیاد بازی نکرد.



آندرانیک تیموریان برخلاف ۵ بازیکنی که از آن ها نام بردیم یکی از خوب های استقلال بود و توانست عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد استقلال در بازی هایی که آندورا نداشت نتایج ضعیفی کسب کرد.

گفتنی است، نیکبخت، نظری، نوری، اولادی وغلام نژاد هم خریدهای ناموفق استقلال بودند که روی هم ۵ گل هم برای استقلال نزدند و ۵ پاس گل هم ندادند به طور کلی خریدهای استقلال فاجعه بود.

سن بالای بازیکنان استقلال پاشنه آشیل این تیم در لیگ سیزدهم بود در لیگ فرسایش هر تیمی نیاز به بازیکنان جوان دارد تا در اواخر بازی ها دارای انرژی باشد اما استقلال فاقد این انرژی بود.
عملکرد استقلال در لیگ سیزدهم را از یک پیشکسوت این تیم هم جویا شدیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

علی لطیفی پیشکسوت استقلال درخصوص دلایل ناکامی استقلال درفصل سیزدهم گفت: سن بالای بازیکنان از دست دادن ستاره ها در طول فصل از جمله دلایل ناکامی استقلال در لیگ سیزدهم بود.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: استقلال در طول فصل چند بازیکن مطرحش را از دست داد این بازکینان درهر تیمی می توانستند نقش محوری داشته باشند نبود پژمان منتظری فرهاد مجیدی، علی محمودی، جوادنکونام و مجتبی جباری تاثیر منفی بر روی عملکرد استقلال داشت.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: استقلال درنیم فصل دوم خوب یارگیری نکرد واین موضوع به این تیم بسیار ضربه زد.

استقلال ستاره هایش را از دست داده بود ونیازمند بازیکنانی بودکه جایگزین آن ها شوند اما بازیکنان جدید نتوانستند خلاء بازیکنان مطرح را پر کنند و امیر قلعه نویی دستش خالی ماند.

وی تصریح کرد: بحثمالی مشکل دیگر استقلال در لیگ سیزدهم بود. معتقدم که علی فتح الله زاده تا حدودی از شگردش توانست استفاده کند ودر جذب بازیکنان موفق بود اما در زمینه بستن قراردادها که به راحتی بازیکنان می توانستند تیم استقلال را در میانه فصل ترک کنند موفق عمل نکرد به نظرم فتح الله زاده در این زمینه مقصر نبود ودست باشگاه خالی بود. به خاطر همین مجبور به ثبت قراردادهای شروط بود.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: عدم حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان هم درجدایی بازیکنان مطرح از استقلال تاثیر داشت بازیکنان مسن و پیر عامل اصلی ناکامی استقلال در لیگ سیزدهم بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: بازیکنان مس در یک تورنمنت کوتاه مدت همچون لیگ قهرمانان آسیا جواب می دهند اما در یک لیگ فرسایش این بازیکنان جوابگونیستند.

هر تیمی نیاز به بازیکنان جوان دارد تا در اواخر بازی ها دارای انرژی باشد اما استقلال فاقد این انرژی بود لطیفی عنوان کرد: قلعه نویی ترفندها و کاربلدش توانست یک تیم دست و پا شکسته را مدعی قهرمانی کند. فتح الله زاده هم به عنوان مدیرعامل عملکرد خوبی در تیم استقلال داشت.



پیشکسوت استقلال اظهار داشت: امیرقلعه نویی برای اینکه تیم استقلال را به سرمقصد مقصود برساند باید یک تحول اساسی درتیم ایجاد کند به نظرم در تیم استقلال باید رنسانس رخ دهدن قلعه نویی بازیکنان پیر را کنار وبازیکنان جوان را به خدمت بگیرد. به هر حال استقلال در فصل پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد وبهترین فرصت برای این تیم است که تغییراتی در ترکیب داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: قلعه نویی در سال ۸۲ بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار و جوانان را در ترکیب تیم اضافه کرد. قلعه نویی در سه فصل حضورش بالاخره توانست تیم استقلال را قهرمان کند جوانگرایی درتیم استقلال نیازمند این است که مسئولان به قلعه نویی فرصت لازم را بدهند.

وی بیان کرد: به نظرم امیر قلعه نویی در دوسال گذشته درکادر فنی تنها بود دستیاران قلعه نویی می توانستند بیشتر به وی کمک کنند اما نکردند.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: در فوتبال روز دنیا یک فرد به تنهایی قادر نیست تیمش را به سر مقصد برساند براین اساس باید چند نفر به کادر فنی اضافه شوند تا قلعه نویی را کمک کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار