|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۵۵

۵۵ ورزشکار حاضر در اردوهای آمادگی بازی های آسیایی اینچئون تحت معاینه پزشکی درمحل فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفتند.

دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو باخبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: طبق برنامه ریزی که درفدراسیون پزشکی ورزشی برای معاینات ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی داریم تمامی ورزشکاران حاضر دراردو های تیم های ملی رشته ی اعزامی طبق هماهنگی که کمیته پزشکی فدراسیون های مربوطه با فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می دهند به درمانگاه این مرکز مراجعه می کنند و تحت معاینات لازم قرار می گیرند.

وی افزود: تاکنون ۵۵ نفر از ملی پوشان رشته های تکواندو و کبدی و شمیشیربازی به درمانگاه فدراسیون مراجعه کردند و تحت معاینات تخصصی، فوق تخصصی، چشم پزشکی، ارتوپدی، قلبی و عروقی، داخلی بویژه کبد، دندانپزشکی، مشاوره تغذیه و روان شناسی قرار گرفتند و برای همگی آنان پرونده پزشکی تشکیل دادیم.

دبیرکل ستادملی مبارزه با دوپینگ گفت: طی جلساتی که بادکتر سیدنصراله سجادی ریاست ستاد ملی مبارزه به دوپینگ(نادو) و معاون وزیر ورزش درخصوص مبارزه با دوپینگ داشتیم، ایشان تاکید بسیاری برروی سلامتی و پاک بودن ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی از هرگونه مواد نیروزای ممنوعه داشتند که برای رسیدن به این مهم علاوه بر کلاس های آموزشی ضد دوپینگ که برای اردو نشینان داریم آموزش چهره به چهره و مشاوره خصوصی برای مبارزه با این پدیده شوم را نیز دربرنامه کاری خود داریم.

وی ادامه داد: ۵۵ ورزشکار رشته های تکواندو، کبدی و شمشیربازی مشاوره چهره به چهره برای آشنایی با مکمل های ورزشی مجاز و منع مصرف مواد نیروزای ممنوعه را در محل درمانگاه فدراسیون داشتند.

وی افزود: همچنین برای مبارزه با دوپینگ همانند سالهای گذشته افسران کنترل دوپینگ به صورت سرزده برسراردوهای تیم های اعزامی به کره جنوبی می روند و از ورزشکاران نمونه دوپینگ می گیرند.

دکتر پورکاظمی درپایان تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت سلامت ورزشکاران برعهده ماست برای اعزام ملی پوشان سالم، نیاز داریم که هرچه زودتر فدراسیون ها مربوط با درمانگاه فدراسیون پزشکی هماهنگ کرده و برای معاینات اولیه ورزشکاران خود اقدام کنند تا در صورتی که نیاز به جراحی و یادرمان خاصی است هرچه زودتر انجام شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار