|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۹۴

با کسب مدال در اینچئون همه خاطرات تلخ را فراموش می کنیم

نماینده وزن ۶۸ + کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان گفت: در بازی های آسیایی گوانگجو به دلیل پرتاب شدن از خودروی حامل ورزشکاران به بیرون، روحیه ام را از دست دادم و مقابل حریفم ناکام شدم.

به گزارشخبرگزاری فارس، کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در بازی های آسیایی گوانگجو به خاطره شیرینی برای ورزش ایران تبدیل شد و حالا با نزدیک شدن به بازی های آسیایی اینچئون، همه رشته های اعزامی به این مسابقات در تلاش هستند تا چکیده بهترین های خود را به این مسابقات اعزام کنند. فدراسیون کاراته روز گذشته با برگزاری انتخابی تیم ملی بانوان تقریبا نفرات اول اوزان خود را مشخص کرد و حالا پس از این با تصمیم کادر فنی بهترین ها به بازی های آسیایی اعزام خواهند شد. حمیده عباسعلی کاراته کای تیم ملی بانوان روز گذشته با شکست حریفان خود به عنوان نفر اول وزن ۶۸ + کیلوگرم انتخاب شد.

عباسعلی یکی از دو کاراته کایی است که در بازی های آسیایی گوانگجو در حادثه ای عجیب از خودروی حامل ورزشکاران به بیرون پرتاب شد، اما خوشبختانه مصدومیت جدی برای او پیش نیامد. هر چند که وی همچنان معتقد است که آن حادثه باعثناکامی او در گوانگجو شد.

حمیده عباسعلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد انتخابی هایی که روز گذشته برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون برگزار شد، گفت: در انتخابی هایی که روز گذشته در وزن ۶۸ + کیلوگرم برگزار شد، زینب جباری و الهه رضازاده به غیر از من حضور داشتند. در این مرحله از انتخابی ها جباری و رضازاده باید سه بار با هم مبارزه می کردند و برنده آنها با من مبارزه می کرد. رضازاده در این انتخابی در دو مرحله جباری را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. در ادامه مسابقات در دو راند رضازاده را شکست دادم و به عنوان نفر اول وزن ۶۸ + کیلوگرم انتخاب شدم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است برای حضور در بازی های آسیایی باز هم انتخابی برگزار شود یا خیر، گفت: تا آنجایی که من خبر دارم قرار نیست انتخابی برگزار شود، شاید برای مسابقات قهرمانی جهان کادر فنی دوباره تصمیم بگیرد که انتخابی برگزار کند.

عباسعلی در مورد خاطرات تلخی که در بازی های آسیایی گوانگجو برای او رخ داد، گفت: دو روز قبل از آغاز مسابقات به همراه پگاه زنگنه سوار خودروی جابه جایی ورزشکاران بودیم تا از دهکده بازی ها به سالن تمرین اعزام شویم که در حادثه ای عجیب از خودرو به بیرون پرتاب شدیم. در این حادثه پگاه زنگنه با مصدومیتی که برایش رخ داد به ناچار مسابقات را از دست داد، من هم به خاطر شرایط روحی بدی که داشتم مقابل حریفانم بازی را واگذار کردم. در این چهار سال تنها روی تمرین کردن تمرکز داشتم تا در بازی های آسیایی اینچئون با کسب خوش رنگ ترین مدال خاطرات تلخ گوانگجو را برای همیشه به فراموشی بسپارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بانوان کاراته کا نیز می توانند در بازی های آسیایی مدال آوری کنند یا خیر، گفت: تیم ملی کاراته بانوان صددرصد آمادگی کسب مدال در اینچئون را دارد. اتفاقی که در گوانگجو برای ما رخ داد انگیزه ما را برای کسب مدال بالا برده و همه ما تلاشم می کنیم تا هر کسی به اینچئون اعزام شد مدال بازی های آسیایی را کسب کند.

کاراته کای تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که سال گذشته در امارات برگزار شد کاراته ایران در مجموع عنوان قهرمانی را کسب کرد. تعداد مدال های مردان و بانوان در آن مسابقات به یک اندازه بود. پس باید قبول کنیم که اگر بانوان در آن رقابت ها حضور نداشتند این نتیجه کسب نمی شد. حالا با تمام این مدال آوری که بانوان دارند ما می توانیم ثابت کنیم که در بازی های آسیایی اینچئون شایستگی کسب مدال را داریم.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار