|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۷۴

سری فینال سوپرلیگ بسکتبال؛

تیم پتروشیمی بندرامام بردی حساس را در دیداری نفسگیر مقابل مهرام به دست آورد و در سری فینال ۳ بر یک پیش افتاد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فینال چهارم بسکتبال بدون تغییر در ترکیب اولیه دو تیم مهرام و پتروشیمی بندرامام آغاز شد. تیم پتروشیمی بعد از یک دقیقه و نیم امتیازآوری در بازی را شروع کرد و طی ۵ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر ۳ پیش افتاد اما مهرامی ها تا دقیقه آخر به دو امتیازی آنها رسیدند.

بسکتبال واقعی در بازی چهارم

کوارتر اول با بازی خوب صمد نیکخواه، گیبسون و آفاق با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به نفع پتروشیمی تمام شد. برخلاف دیدار روز گذشته که از ابتدا نیز با جوی سنگین آغاز شده بود دیدار امروز با محوریت کامل بسکتبال در کوارتر اول شروع شد و خبری از سوتهای پیاپی هم نبود.

سجاد مشایخی در شروع کوارتر دوم بازی را ۱۸-۱۸ مساوی کرد.

کوارتر دوم بازی تا دقیقه آخر مساوی پیش رفت. حامد حدادی که در بازی قبل بیشترین تاثیرگذاری را داشت در این بازی تا دو دقیقه آخر نیمه کمرنگتر بود و در مقابل سینانویچ به همراه گیبسون بهترین بازیکن پتروشیمی در کوارتر دوم بود. صمد نیز بیشتر کارهای مهرام را انجام داده و حتی در اواخر نیمه توپها را به حمله می رساند.

۱۲ ثانیه به پایان نیمه، مهدی اسماعیلی خطایی روی حامد حدادی انجام داد که حدادی نیز پاسخش را با ضربه به صورت این بازیکن داد به این ترتیب ابتدا خطای اسماعیلی و پس از آن خطای غیر ورزشی حامد حدادی اعلام شد و به هر دو طرف پرتاب پنالتی داده شد.

حدادی پنالتی های خود را گل نکرد اما سینانویچ در طرف دیگر دو پنالتی را برای پتروشیمی گل کرد و بازی ۳۹ بر ۳۸ به نفع این تیم شد و پتروشیمی با یک امتیاز برتری به رختکن رفت.

صمد نیکخواه با ۱۱ امتیاز، ۴ ریباند و ۳ پاس گل بهترین بازیکن مهرام در این دیدار بود و سعید داورپناه نیز با ۸ امتیاز برای مهرام موثر بود.

گیبسون با ۱۳ امتیاز و سینانویچ با ۱۲ امتیاز و ۷ ریباند به همراه حامد آفاق بهترینهای پتروشیمی در این نیمه بودند.

شروع خوب مهرام در نیمه دوم

تیم مهرام در شروع نیمه دوم برای سه دقیقه بازی را به طور کامل گرفت و ۴۹ بر ۴۲ پیش افتاد اما پتروشیمی با دو حمله به جریان بازی برگشت.



صمد نیکخواه در این دقایق دفاع خوبی از طرف بازیکنان پتروشیمی نمی شد و اهمیت حامد آفاق که در زمین حضور نداشت در این دقایق مشخص بود. آفاق با سه خطا روی نیمکت نشسته بود.

تا اواخر کوارتر سوم به تدریج خطاهای دو تیم شروع به بالا رفتن کرد. پتروشیمی که یک بار با پنالتی های گیبسون پیش افتاده بود با گل صمد و پنالتیهای حدادی برتری را از دست داد و کوارتر را با نتیجه ۲۴ بر ۱۷ واگذار کرد.

در حالی که گیبسون در ثانیه های آخر کوارتر با یک گل فاصله را به ۴ امتیاز رسانده بود، فرید اصلانی درست در ثانیه آخر این گل را جبران کرد.

خروج قدبلندهای مهرام از بازی

مهرام همین برتری را در کوارتر آخر هم حفظ کرد و پتروشیمی تنها در هر حمله به چهار امتیاری این تیم می رسید.

حامد حدادی و اوشین ساهاکیان از تیم مهرام تا اواسط کوارتر چهار خطایی شدند. صمد همچنان بهترین بازیکن مهرام در زمین بود. مهرامی ها با وجود حفظ برتری، حاشیه امنیتی با ۳ امتیاز نداشتند و تا چهار دقیقه آخر این اختلاف به یک امتیاز رسید. با دو پنالتی گیبسون بعد از چند دقیقه پتروشیمی در بازی پیش افتاد.

دو دقیقه آخر بازی با حساسیت کامل پیش می رفت و هر حمله از دو تیم به گل تبدیل می شد.

تاثیر خروج حدادی

در حالی که پتروشیمی تنها یک امتیاز از مهرام بالا بود مهدی کامرانی توپ حامد حدادی را دزدید و ارسلان کاظمی در صحنه ای تاثیرگذار ۳۳ ثانیه به پایان بازی یک گل زد و خطایی از حدادی هم روی وی اعلام شد که باعث۵ خطایی شدن این بازیکن و خروجش از زمین شد. پتروشیمی با این گل ۷۸ بر ۷۵ پیش افتاد و مالکیت دست مهرام افتاد که با خطای بازیکنان پتروشیمی متوقف شد. صمد نیکخواه دو امتیاز را به این شکل جبران کرد و این بار پتروشیمی وقت استراحت گرفت.

مهرامی ها تنها سه ثانیه بعد از حمله آخر پتروشیمی وقت داشتند که موفق به استفاده از مالکیت خود نشده و بازی حساس و نزدیک را با نتیجه ۷۸ بر ۷۷ واگذار کردند. پتروشیمی این کوارتر را با نتیجه ۲۲ بر ۱۵ برد و در سری فینال ۳ بر یک پیش افتاد.

بازی پنجم دو تیم روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در ماهشهر برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار