|
|
کدخبر: ۱۷۲۶۲۹

با برگزاری رقابتهای انتخابی؛

در پایان پیکارهای انتخابی بخش مردان کاراته دانشجویان، نفرات اعزامی به نهمین دوره و مسابقات جهانی دانشجویی که اواخر خرداد ماه در شهر باری مونته نگرو برگزار می شود، مشخص شدند.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛پس از اینکه با برگزاری رقابتهای انتخابی در بخش کاتای انفرادی و تیمی فرید حقیقی و تیم دانشگاه غیر انتفاعی کرمان جواز حضور در رقابتهای جهانی دانشجویی را بدست اوردند، کومیته کاها به میدان رفتند که در نهایت این نفرات موفق شدند با عملکرد بهتر خود را به عنوان مسافران جهانی مونته نگرو معرفی کنند.

در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم، امیر مهدی زاده قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ سه بار به روی تاتامی رفت که در هر سه دیدار برنده میدان بود. مهدی زاده در نخستین گام پس از اینکه در تقابل با هامون درفشی پور قهرمان سال ۲۰۱۳ آسیا به تساوی صفر بر صفر رسید با رای داوران ۳ بر ۲ برنده شد. این کاراته کای قمی در مرحله دوم محمد شهریاری یکی از بهترین های سوپر لیگ در سال ۹۲ را با حساب ۴ بر صفر مغلوب کرد. مهدی زاده در آخرین مبارزه بار دیگر رودروی درفشی پور قرار گرفت و توانست ۵ بر ۳ به پیروزی برسد و جواز حضور در تیم منتخب دانشجویان را از آن کند.

در وزن منهای ۶۷ کیلو گرم، سعید احمدی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۲ همانند مهدی زاده با سه برد به عضویت تیم منتخب دانشجویان ایران درآمد. احمدی در بازی اول و در حالی که ۴ بر صفر از مهرداد پورشیب عقب بود بدلیل چهار اخطاره شدن حریف برنده تاتامی معرفی شد. او سپس یک بار برابر بردار کوچکتر ذبیح اله پورشیب قرار گرفت که توانست ۳ بر ۲ او را مغلوب کند. کاراته کای کرمانشاهی وزن منهای ۶۷ کیلو گرم در آخرین مبارزه موفق شد محمدرضا بخش محمدلو را ۶ بر صفر شکست دهد تا نامش در لیست مسافران اعزامی به مونته نگرو نوشته شود.

در وزن منهای ۷۵ کیلو گرم، ابراهیم حسن بیگی با برد یک بر صفر برابر بهمن عسگری قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۳ و ۸ بر صفر مقابل مرتضی شفاهی یکی از بهترین های رقابتهای سوپرلیگ در سال گذشته جایگاه خود در این وزن را تثبیت کرد.

در وزن منهای ۸۴ کیلو گرم، ذبیح اله پورشیب دارنده چهار نشان سنگین وزن آسیا و علی فداکار نفر اول قاره کهن در سال ۲۰۱۲ هر کدام با یک برد خود را به عنوان مدعیان شماره یک این وزن برای رفتن به مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان معرفی کردند که در نهایت این پورشیب بود که توانست پیراهن این وزن را از آن خود کند.
پورشیب در اولین گام یک بر صفر از سد پورمحمد گذشت و فداکار هم در مبارزه اول خود توانست ۳ بر صفر یونس نوروزی را شکست دهد. بازی مستقیم فداکار و پورشیب با حساب یک بر یک در جریان بود که به دلیل آسیب دیدگی شدید پورشیب از ناحیه بینی، داوران فداکار را هانسوکو کردند.

و بالاخره در وزن به اضافه ۸۴ کیلو گرم، سجاد گنج زاده قهرمان سنگین وزن آسیا در سال ۲۰۱۳ به عضویت تیم اعزامی دانشجویان درآمد. گنج زاده در بازی اول در شرایطی که یک بر صفر از سامان حیدری پیش بود به دلیل چهار اخطاره شدن حیدری، برنده تاتامی معرفی شد. گنج زاده در پیکار دوم کریم زاده را ۸ بر صفر از یش رو برداشت.

در پایان این رقابتها که با حضور محسن اشوری دبیر فدراسیون و مدیر تیم های ملی، منصور صاحب الزمانی رییس انجمن کاراته فدراسیون دانشجویی، احمد صافی رییس انجمن کاراته دانشگاه ازاد اسلامی، شهرام هروی، حسین روحانی و مهدی جعفری مربیان تیم ملی بزرگسالان کاراته در سالن شهید کبکانیان برگزار شد، علاوه بر مهدی زاده، احمدی، حسن بیگی، پورشیب و گنج زاده که در ۵ وزن کومیته انفرادی به عضویت تیم دانشجویان ایران درآمدند، نام علی فداکار، بهمن عسگری و سامان حیدری در لیست اعزامی ها قرار گرفت تا در صورت فراهم شدن مقدمات سفرشان به لحاظ اداری در کومیته تیمی به رقابتهای جهانی دانشجویی اعزام شوند.

نهمین دوره رقابتهای کاراته دانشجویان جهان از ۲۸ خرداد تا یک تیرماه در کشور مونته نگرو برگزار می شود.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار