|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۰۴

سرپرست فدراسیون قایقرانی در نشست خبری:

خبرگزاری تسنیم: سرپرست فدراسیون قایقرانی از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون این رشته ورزشی در هفته نخست خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، احمد گواری در نشست خبری خود که در محل این فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: در مدتی که سرپرست فدراسیون قایقرانی بودم تلاش کردم آرامش و وفاق را در خانواده فدراسیون قایقرانی داشته باشیم. خدا را شکر امروز وضعیت به صورتی است که آرامش در فدراسیون حاکم شده است. همه عزیزان و دلسوزان این فدراسیون در حال تلاش برای رسیدن به این هدف هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند، خاطر نشان کرد: خیلی از اردوها پیش از سال آغاز شده بود و تا به امروز ۷ مرحله اردوی تیم ملی سپری شده است و تا آغاز بازی های آسیایی ۴ مرحله اردوی داخلی دیگر نیز داریم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی گفت: تشکیلات فدراسیون قایقرانی به ۳ فدراسیون مجزای جهانی به نام های کانوئینگ، روئینگ و سیلینگ تقسیم بندی می شود. ۴۴ رشته از خانواده قایقرانی در بازی های آسیایی حضور دارند که مجموع مدال های این مواد ۱۳۲ مدال می شود.

گواری گفت: کاروان ایران در دوره قبل مدال های خوبی کسب کرده و نتایج قابل قبولی را به دست آورده است. تمام تلاش ما این است که نتایج دوره گذشته را تکرار و سپس آن را ارتقاء بدهیم.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم حدالمقدور در رویدادهای پیش رو شرکت کرده و با دست پر به کشور بازگردیم چرا که هدف اصلی ما در این مقطع زمانی حضور پرقدرت در بازی های آسیایی است.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با اشاره به انتخابات فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: تا ۴۸ ساعت آینده نتیجه احراز صلاحیت ها اعلام می شود و پس از آن احتمالا در هفته نخست خردادماه شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

گواری تصریح کرد: ۴۴ رشته در بازی های آسیایی حضور دارند که هر کشور می تواند در ۴۰ رشته از این تعداد حضور یابد. هم اکنون در اردوهای تیم ملی نفرات ۲۴ رشته از این تعداد حضور دارند. البته تلاش ما با توجه به شرایط خاص ورزش کشور اعزام کاروان کیفی است.

وی با اشاره به اعزام های پیش رو خاطر نشان کرد: تیم روئینگ ایران در ۲ بخش آقایان و خانم ها عازم کاپ آسیا می شود که قرار است در ژاپن برگزار شود. پس از آن تیم آب های آرام به ۲ رقابت چک و مجارستان که این ها کاپ های دوم جهان هستند اعزام می شود.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهتر نبود انتخابات پس از بازی های آسیایی برگزار می شد، تصریح کرد: برگزاری انتخابات یک روال خاص دارد و این روال باید طی شود. ما در این مدت تمام تلاش مان این بود کارهای لازم را در راستای اهداف ورزش کشور انجام بدهیم.

گواری یادآور شد: فارغ از رنگ مدال امیدواریم که نتایج خوبی کسب کنیم. نفرات اعزامی به بازی های آسیایی تا پایان مردادماه مشخص می شوند رنگ و تعداد مدال ها مشخص نیست اما در ۲۰ رشته از ۲۴ رشته اعزامی شانس کسب مدال داریم.

وی در خصوص اینکه چرا خودش برای حضور در انتخابات قایقرانی ثبت نام نکرده است گفت: من مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها هستم و مسئولیت سنگینی در آنجا دارم. به کارم هم در آن محل علاقه زیادی دارم در هر صورت مقام عالی وزارت این مسئولیت را بر عهده بنده گذاشته که سرپرست فدراسیون باشم و سعی کرده ام در این مدت وظیفه خود را به خوبی انجام داده و کارهایی که نیاز است را انجام دهم. البته در خصوص برگزاری انتخابات در این زمان و پس از بازی های آسیایی نظرات متفاوت است اما نظر وزارت برگزاری انتخابات برخی از فدراسیون هایی است که تا این لحظه رئیس نداشته اند وزارت می خواهد تکلیف فدراسیون ها را هر چه زودتر مشخص کند. یک تیم این کار را برعهده دارد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا لیو که امتحان خود را در گذشته پس داده بود بار دیگر به فدراسیون برگشته و در غیاب شما این معرفی صورت گرفته گفت: کار حضور لیو را فدراسیون پیگیری کرده است. هماهنگی های حضور او با ما بوده است. بچه های فدراسیون هم با هماهنگی من به استقبالش رفته بودند تا جایی که من می دانم محسن شادی با همین آقای لیو نتیجه گرفته است. البته خیلی از عزیزان برای او زحمت کشیده بودند ولی شادی با او به طلای بازی های آسیایی دست یافت. او یک مربی باکلاس است و به لحاظ تجربه توانایی هایش ثابت شده است.

وی ادامه داد: لیو در فدراسیون قایقرانی فقط با شادی کار کرده است اما در این دوره از او در روئینگ تک نفره و دو نفره استفاده خواهیم کرد. البته هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم و در خصوص چگونگی دستمزد و همکاری با ایشان به نظری قطعی نرسیدیم. البته نظر کمیته ملی المپیک هم در این خصوص تاثیرگذار است. ما کارهای خود را با همکاری با این ارگان صورت می دهیم.

گواری در خصوص بحثتجهیزات یادآور شد: تجهیزات قایقرانی اکثرا خارج کشور وارد می شود. تلاش بر این است که تجهیزات مورد نیاز را آماده کنیم. تعدادی قایق وارد کشور شده است که پس از ترخیص در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در خصوص بحثبودجه فدراسیون یادآور شد: تا این لحظه که کمتر از ۲ ماه از سال سپری شده است مساعدت های خوبی صورت گرفته است. امیدواریم آن چیزی که مد نظر ماست را مسئولان کمیته و وزارت تخصیص بدهند. بودجه مد نظر ما برای بازی های اینچئون ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن اردوها، تجهیزات و سایر موارد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سایر کشورها در حال تمرین و پیشرفت هستند هر لحظه امکان عقب افتادن وجود دارد. اما خدا را شکر نفراتی را که در فدراسیون کار می کنند با تمام تلاش در حال این هستند که شرایط به وضعیت مطلوبی برسد. با توجه به رکوردهای موجود وضعیت خوب است و شرایط بهتر از گذشته شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار