|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۶۹

در محل فدراسیون بسکتبال؛

گروه انتخاب کننده ی برترین مربی سوپرشید بسکتبال که در ابتدای فصل انتخاب شد، فردا جلسه نهایی برای این انتخاب را برگزار می کند. سایر برترین های لیگ نیز تا فردا مشخص می شوند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گروهی که با مسئولیت عنایت الله آتشی در ابتدای فصل از سوی سازمان لیگ مأمور انتخاب برترین مربی فصل سوپشید بسکتبال شدند فردا ۲۸ اردیبهشت در جلسه ای دور هم جمع شده و نظرات خود را اعلام می کنند تا در کنار سایر برترین های فصل، رمبی برتر نیز تا فردا قطعی شود.

برترین بازیکنان بر اساس شاخص های آماری معرفی می شوند اما در بحثمربیان نظرات گروه ۵ نفره ملاک خواهد بود.

هرچند در کشورهای دیگر نویسندگان اختصاصی حوزه نیز در انتخاب برترین ها دخیل هستند، اما در ایران هنوز این موضوع در نظر گرفته نشده است.

آتشی تایید می کند: در بخش های مختلف دنیا، رسانه های گروهی را نیز در این انتخاب ها دخیل می کنند. امیدوارم در سال های آینده ما هم به این سمت برویم و رسانه ها را در انتخاب برترین های فصل شریک کنیم.

فدارسیون بسکتبال بعد از قطعی شدن لیست نفرات برتر روز چهارشنبه(۳ اردیبهشت در مراسمی از آن ها تجلیل می کند و جام و مدال های قهرمانی را در کنار مدال های تیم های دوم و سوم اهدا می کند.

** ملاک انتخاب، قهرمانی نیست

آتشی تاکید می کند: ملاک انتخاب برای گروه تنها قهرمانی نیست. مسائل فرهنگی در کنار فنی بسیار مهم است. اینکه مربی مزبور تیم را هدایت کند که بازیکنان جوان تابع نظراتش باشند، به موقع در بازی وقت بگیرد، بازیکنان جایگزین را در زمان مناسب به زمین بیاورد و همچنین اتخاذ تصمیمات درست و نجات تیم در لحظات بحرانی نیز اهمیت دارد وگرنه انتخاب ۵ بازیکن گردن کلفت و به دست آوردن برد یا قهرمانی که ملاک نیست.

وی همچنین منطق اهدا جام و مدال جداگانه را هم توضیح می دهد: در سازمان لیگ مقرر شد که امسال برای اولین بار جام و مدال در محیطی غیر ورزشی اهدا شود، چون معمولا وضعیت تیم سوم مشخص نبود و در صورت شهرستانی بودن، تنها سرپرست تیم برای گرفتن جام می آمد یا تیم دوم روی سکو حاضر نمی شد. به همین دلیل هم تلاش کردیم امسال مراسم به صورت آبرومندانه برگزار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار