|
|
کدخبر: ۱۷۶۸۴۸

هفته آخر لوشامپیونه

خبرگزاری تسنیم: در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال فرانسه قهرمان رقابت ها برد و نایب قهرمان به تساوی بسنده کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، هفته آخر لیگ دسته اول فوتبال فرانسه موسوم به لوشامپیونه، شب گذشته(شنبه) با برگزاری ۱۰ بازی همزمان به پایان رسید که در مهم ترین بازی تیم فوتبال پاری سن ژرمن، قهرمان زودهنگام رقابت ها موفق شد در خانه خود تیم مون پولیه را با نتیجه قاطع ۴ بر صفر شکست دهد و با پیروزی فصل را به پایان برساند. اسکیل لاوتزی در دقیقه ۲، زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۲۰، لوکاس مورا در دقیقه ۴۹ و آدرین رابیو در دقیقه ۸۸ گل های PSG را به ثمر رساندند.

شب گذشته همچنین موناکو، نایب قهرمان رقابت ها در خانه برابر بوردو به میدان رفت و در پایان به تساوی یک بر یک بسنده کرد. لوکاس آریل در دقیقه ۷۰ برای موناکو و گیائومه اورائو در دقیقه ۱۵ برای بوردو گلزنی کردند.

در سایر بازی های شب گذشته نتایج زیر رقم خورد:

باستیا صفر - نانت صفر
لوریان یک - لیل ۴
مارسی یک - گنگان صفر
نیس صفر - لیون یک
رمس یک - رن ۴
سن اتین ۳ - آژاکسیو یک
سوشو صفر - اویان ۳
تولوز ۳ - والنسین یک

به این ترتیب پرونده رقابت های لوشامپیونه در شرایطی بسته شد که تیم های پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان و موناکو به عنوان نایب قهرمان جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را کسب کردند و لیل به عنوان تیم سوم سهمیه حضور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان را به دست آورد. سن اتین و لیون هم به ترتیب به عنوان تیم های چهارم و پنجم سهمیه رقابت های لیگ اروپای فصل آینده را به دست آوردند.

در پایین جدول نیز تیم های سوشو، والنسین و آژاکسیو که به ترتیب در رده های هجدهم، نوزدهم و بیستم قرار گرفتند، به دسته دوم فوتبال فرانسه سقوط کردند.

در جدول رده بندی رقابت ها در پایان فصل PSG با ۸۹ امتیاز، موناکو با ۸۰ امتیاز و لیل با ۷۱ امتیاز رده های اول تا سوم را در اختیار دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار